Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjøp av voksen hund med PL

VoffVofff
 Share

Recommended Posts

Hvor mye er det normalt å ta for en voksen (5år) renraset hund med patellaluksasjon? I dette tilfellet 20 000kr for en pomeranian. Jeg har ikke greie på dette med priser og denne sykdommen ,men synes det høres mye ut. Hatt en pom med PL, han levde et godt liv. Men han betale jeg absolutt ikke så mye for. Bare fordi han levde et godt liv med PL, så betyr ikke det at denne hunden også vil det.. Noen tanker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tanke - hadde aldri KJØPT en hund med PL uansett grad. Som du selv sier så KAN de leve godt og lenge, men det vet man aldri på forhånd. 

Har selv tatt over en hund med PL grad 1 da hun var 3 år. Da hun var 7 måtte hun avlives...

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mowgli skrev:

Min tanke - hadde aldri KJØPT en hund med PL uansett grad. Som du selv sier så KAN de leve godt og lenge, men det vet man aldri på forhånd. 

Har selv tatt over en hund med PL grad 1 da hun var 3 år. Da hun var 7 måtte hun avlives...

Ja er dette jeg er så redd for.. Hadde jeg overtatt henne uten den høye prisen, kunne jeg i det minste prioritert di pengene til dyrlegebesøk/oppfølging og evnt operasjon..  men man vet jo aldri.. synes 20k hørtes veldig mye ut for en hund som har PL.. selvom hun lever fint nå, og ikke påvirkes av dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 20.000 høres mye ut for en voksen hund selv om den var helt frisk, med mindre det er en godt trent brukshund. Jeg skjønner at det er koronapriser, men likevel. Pomeranian har lengre levetid enn 10-12 år mener jeg å huske, men dere har gått glipp av valpepreging og går snart inn i årene hvor aldersrelaterte helseproblemer begynner å dukke opp. Og når den allerede har påvist en helseplage som kan korte ned livslengden drastisk OG forårsake store kostnader, så ville jeg ikke kjøpt.

For å være helt ærlig ville jeg vært skeptisk til å overta den gratis, til og med, med tanke på både hjertesorg og økonomi, men da ville jeg i allefall hatt innkjøpspengene i banken for å bruke til behandling.

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Henger meg på pinewood! Jeg har hatt herre/unisex vest og den passet meg godt i bredde. Ble dessverre litt for lang eneste så var uheldig å ødela glidelåsen og sømmen på en lomme i ett fall. Foreløpig eneste minuset med den er at den blir litt tung om man er ute i heftig regn.  Fikk sommerversjonen til pinewood i erstatning fra widforss og den bruker jeg hele tiden. Store gode lommer som rommer masse! ikke opplevd å miste noe utav, og i konkurranse setting så skal det ganske mye til for at leker ligger synlig for dommer også. Så sånn teknisk disk som det skal det godt gjøres at skjer også.    Har også en IQ Dogsport multifunctional jakke jeg bruker på vinteren og jeg elsker den!! Liker spesielt godt at det er linere til lommene så man kan vaske dem ofte om man bruker litt grisete godbiter. Ikke fult så dyp lomme bak som pinewood, men ok nok. 😊    Har også en eldre CRW vest fra hooks og den er jeg ikke så fan av. For små lommer og for lett å miste ting utav. Fordelen er stofftypen som ikke tar til seg så mye vann i regnvær. 
    • Kan være. Føler allikevel for å høre musikken sammen mens vi går. Han blir glad av musikk han liker, og den trafikkstøyen er ganske ubehagelig når en legger merke til den. Den er ujevn, uforutsigbar, og det er ikke behagelige lyder. Veldig til susing pga hastigheten. Kjent for å ha ugunstige effekter på helse. Å fokusere hørselssansen på Bob Marley istedenfor er antakelig sunnere for såkalt mental helse. Alternativt, så kan vi selvsagt busse de tre holdeplassene for å bare ha fuglekvitter og klukkende elv på øret siste delen av veien. Også en mulighet. Det er bare så mye mer lettvint å gå enn å styre på med buss som går 1-2 ganger i timen for de tre holdeplassene. 
    • Trenger han faktisk lyden? Jeg vil tippe han får pulsen godt nok fra et headset på deg.
    • Har tenkt på det, spille synkront i to headphones, og prøvde på hunden et rundt halsen, men det blir for dårlig lyd til ham. For mye av høyfrekvente lyder og ingen bass. Må ha fyldigere lyd for å kunne nyte den.  Ingen fare for å forstyrre omgivelsene, en møter svært sjelden andre mennesker langs den veien der, og de har i 100% av tilfellene så langt vært på sykkel, som farer fort forbi.  Med mindre det finnes headphones lagt spesielt for hunder (tror ikke han vil like det mens vi er i bevegelse i dynamiske omgivelser) er jeg derfor ute etter en så nett og praktisk og rimelig ghettoblaster som mulig, til å bære på kroppen med stropp. Det er 20 min langs et sånt grusomt kjedelig strekke hver vei, til hver eneste trening hele sommerhalvåret. Trenger sprite opp den turen littegrann
    • Hvorfor ikke bare bruke et headset? Det blir fort irriterende for omgivelsene hvis du skal prøve å overdøve trafikken med musikk...
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...