Gå til innhold
Hundesonen.no

Kobbel/forlenger med strikk til oppbinding


Recommended Posts

Ser etter et kobbel, kobbelforlenger med strikk e.l. som kan brukes til å binde fast hunden når vi er på tur, øver ro inne, etc. Binder jeg det vanlige kobbelet i et tre surrer det seg bare fast og tvinnes rundt treet, så hadde vært ideelt med noe som kan bevege seg fritt rundt trestammen, om det gir mening... Hadde også vært fint med strikk, så det ikke blir rykk i selen om hun drar/gjør et byks. Mange av forlengerne med strikk jeg finner på nettet står det at ikke bør brukes til oppbinding fordi strikken vil slites så fort. 

Har blant annet sett på "Halti kobbel m/strikk" og "Non-stop Dogwear Touring Bungee Adjustable" (legger ved bilder). Disse virker jo veldig universelle, kan festes rundt et tre/stolpe uten å måtte knyte, begge har strikk og håndtak nærme selen for å holde i ved passeringer. Tenker derfor det kan være et fine bånd til hverdagsbruk også, så man ikke må kjøpe så mye forskjellig utstyr. Er det noen som har erfaringer med noen av de? Eventuelt om det finnes noe kobbelforlenger med strikk, hanefot etc. som vil fungere bedre til formålet? 

 

 

Halti-lilla.jpg

touring_bungee_adjustable_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lete etter en båndforlenger med strikk? Selv hvis de slites ut ganske raskt, så vil det sikkert være en del billigere å bytte et helt kobbel, også får du heller sjekke strikken ofte for å se at den holder godt. Da har du også mer valgmulighet på selve kobbelet.
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn til senere når hunden blir større vil jeg annbefale MR kobbel det har en liten strikkdel som kan byttes ut ved slitasje og mange ringer,kroker osv. Bruker bare det jeg. Men,de er dyre så ikke noe jeg ville better fast en valp med?

7B9D84E3-4068-4156-8CD3-B29CA4EDA961.jpeg

Endret av Gåsa
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...