Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp! Tyroksinmangel hos hund. Erfaringer?


Karro
 Share

Recommended Posts

Hei! 
flere som har erfaring rundt tyroksinmangel hos hund, men ikke nok til at det påvirker stoffskifte (lavt stoffskifte).
 

Har en blanding av boxer/Sibirhusky som plutselig gikk opp 7 kilo på kort tid, uten forandring i fór. Pelsen forandret seg (så mer ustelt og mørkere ut), og ikke like energisk lenger. Jeg Reagerte mest på vekten og forandringer i pels. Ikke typisk for rasen å legge på seg så mye, på så kort tid. Er en veldig aktiv hund, sykkelturer og mye aktivitet hver dag, Så syntes denne forandringen sånn plutselig, var bekymringsfullt. Visste mangel på tyroksin på blodprøve, men ikke så lavt at det gikk under kategorien lavt stoffskifte.
 

Selv om dyrlegen sier jeg ikke skal tenke noe mer på det, er forandringene såpass store, at jeg ikke klarer å ikke tenke på det. Flere her kan vel kjenne seg igjen i det.
 

Noen med lignende erfaringer? Eller erfaringer hvor det har visst seg være noe annet? 
 

Er det noe jeg kan gjøre?

Er det noe jeg bør ta hensyn til?

Er det noe jeg bør se mer etter enn før? 

Er det noe fór eller produkter for pelsen som kan hjelpe?

takk for svar☺️
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...