Gå til innhold
Hundesonen.no

Søker hann-hund til parring


AlaskanHuskyNee1234
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg har en fantastisk Alaskan husky,som jeg gjerne vil sette valper på.Vil beholde en tispe selv for å holde genene. Problemet er at finn.no har nå sluttet med avl annonser (slik jeg forstår eller så er det ingen i mitt område) og jeg vet ikke hvor jeg kan komme i kontakt med noen som har en hann-hund til parring. 
 

Noen ideèr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AlaskanHuskyNee1234 skrev:

Hei!

Jeg har en fantastisk Alaskan husky,som jeg gjerne vil sette valper på.Vil beholde en tispe selv for å holde genene. Problemet er at finn.no har nå sluttet med avl annonser (slik jeg forstår eller så er det ingen i mitt område) og jeg vet ikke hvor jeg kan komme i kontakt med noen som har en hann-hund til parring. 
 

Noen ideèr?

Den beste ideen jeg kan komme opp med; la være å parre tispa. Markedet oversvømmes av AH som gies bort eller selges til dumpingpriser, hva slags liv ( eller mangel på sådant..) mange av disse ender opp med, vil man helst ikke tenke for mye på.

Å produsere ennå flere bare fordi man har lyst å beholde en valp, er ikke annet enn ansvarsløst. 

  • Like 9
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AlaskanHuskyNee1234 said:

Hei!

Jeg har en fantastisk Alaskan husky,som jeg gjerne vil sette valper på.Vil beholde en tispe selv for å holde genene. Problemet er at finn.no har nå sluttet med avl annonser (slik jeg forstår eller så er det ingen i mitt område) og jeg vet ikke hvor jeg kan komme i kontakt med noen som har en hann-hund til parring. 
 

Noen ideèr?

Kontakt raseklubb/trekk-kjørehundklubb. Og eventuelt oppdretter til din egen hund.

Sørg for at hunden din er helsesjekket for alle arvelige sykdommer som er vanlig hos rasen, og at foreldre og søsken er stødige og friske hunder både fysisk og mentalt (det hjelper ikke om din hund er frisk og snill hvis hun kan arve ned sykdommer og egenskaper som ikke har slått ut hos henne).

Men ja, tenk nøye over om det er nødvendig å sette flere hunder til verden nå, eller om du kanskje kan ta til deg en omplassering som noen ikke har tid til lengre når verden er åpnet igjen.

  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AH er ingen rase. Som sagt, ‘bruktmarkedet’ oversvømmes av AH’er, som enten gies bort eller selges til dumpingpriser.  Gratis eller svært rimelig, øker ikke sannsynligheten for at ny eier tenker igjennom anskaffelsen/er egnet som hundeeier. Ganske mange AH’er ender opp som vandrepokaler , før de tilslutt blir avlivet. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter (altfor) mye på Finn.no, og som de andre sier her er markedet mer enn mettet på denne typen blandinger. Dette er hunder som krever mye mer trening/morsjon enn hva den gjennomsnittlige "familiehund-eier" kan tilby og som derfor ikke er lette å finne gode hjem til. Dersom du ønsker deg flere AH'er selv, er det mange stakkarer som nærmest gis bort gratis på bruktmarkedet, så her er det mange muligheter for å gjøre en god gjerning istedet for å lage flere hunder. :) I en tid hvor de fleste andre blandingshunder blir solgt for idiotisk høye priser, er det en tankevekker at AH'ene fremdeles er relativt billige... 

 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
On 10/6/2021 at 10:03 PM, AlaskanHuskyNee1234 said:

Hei!

Jeg har en fantastisk Alaskan husky,som jeg gjerne vil sette valper på.Vil beholde en tispe selv for å holde genene. Problemet er at finn.no har nå sluttet med avl annonser (slik jeg forstår eller så er det ingen i mitt område) og jeg vet ikke hvor jeg kan komme i kontakt med noen som har en hann-hund til parring. 
 

Noen ideèr?

Er du ute etter ren Husky eller kan det være Eurohund blanding som er veldig ettersøkt fortiden? Jeg har en veldig sjekk Husky/Saluki (Persisk Mynde)/Vorster blanding (Eurohund/Scandinavian Hound) som er hann hund og klar for parring! Kontakt Mob 94891383 / GoofydawgJolle@outlook.com

290153654_3155529568036310_3679603645042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...