Jump to content
Hundesonen.no

Recommended Posts

Mon tro om ikke Siddis hundeskole har organiserte valpetreff? Men det er muligens ikke lov nå pga. korona.

• Thanks 1

Har ikke h√łrt om noe organiserte slipp og kun¬†det, men vi har valpeslipp i sm√• grupper p√• valpekurset hos siddis.¬†

Ellers er det greit √• sp√łr i Facebook grupper som hund i Rogaland f.eks, om noen er interesserte, ser det ofte er noen som samler seg her og der. Deriblant i f.eks hundeparken p√• varatun. (Egen gruppe for parken)¬†

Har selv valp akkurat nå, men har unngått treff pga det gikk en del kennelhoste i området, men tror det har roet seg nå. 

Edited by Rocket

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Jeg er forel√łpig kjempeimponert over hva som bor i min korth√•rscollie.¬† Ikke p√• BC niv√•, men hun l√¶rer kjapt og trenger ikke mange repetisjonene f√łr hun skj√łnner ting. Og n√•r hun har l√¶rt det s√• sitter det. Om du har lyst √• kikke litt p√• rasen og se dem i bruk i lydighet hvertfall¬†s√• anbefaler jeg "teamwizards_smoothcollie" p√• instagram.¬† Ang AG s√• kan jeg ikke svare p√• det, vi kommer nok til √• pr√łve oss litt n√•r hun er gammel nok og korona tillater det for hun elsker n√•r ting g√•r fort! Jeg ser dog for meg at hun ikke kan stille opp mot¬†farten p√• en BC b.la.¬† Fr√łkna mi kommer for√łvrig fra @Perfect Image¬†sitt oppdrett.¬† St√łtter opp om forslaget om sheltie for√łvrig! De er kjappe sm√• saker som ofte hevder seg i AG s√•vidt jeg har f√•tt med meg.
    • Jeg har erfaring med delt hund, eller pass over lengere tid. Har v√¶rt null problem ūüėä
    • Har ikke sn√łring p√• puddel, s√• kan ikke gi noe sikkert svar. Vil tro det handler om at det st√•r i rasestandarden at de ikke skal v√¶re flerfarget, dermed blir det ansett som en "kosmetisk" (les: utstillings) feil. Prinsippet eksteri√łr-bed√łmmelse gir mening, b√•de for √• sikre en viss typelikhet og for √• s√łrge for at rasen beholder viktige eksteri√łre trekk. Derimot blir det et problem n√•r man kun ser p√• en hunds premiering p√• utstilling, og slutter √• bry seg om hva den har prestert p√• pr√łver. Ikke for det, mange brukslinjer er avlet i andre retning for √• prestere best mulig og ligner ikke p√• den opprinnelige versjonen av rasen heller.
    • Jeg vet om to tilfeller om¬†delte hunder.¬†Og det gikk ikke s√• bra, av forskjellige grunner: En velvoksen tispe ble skilsmisse-hund, hvor de to eierene byttet p√• √• ha hunden i en mnd av gangen. Den ene parten gav hunden masse menneskemat. Gikk tur i flexi-line, slik at hunden vimset omkring. S√• fikk den andre hunden til seg, og da var det √• sette i gang med slankekur, og l√¶re hunden √• g√• fint i b√•nd, og f√• p√• plass hverdagslydighet igjen.¬†M√•neden etter var det fetekur, og igjen la hunden vimse omkring. Hunden taklet det ganske bra. Men det gikk jo heller d√•rlig med samarbeidet med de to menneskene. S√• den ene gav fra seg hunden, slik at hunden¬†fikk kun ett hjem. En annen hund ble omplassert¬†og avtalen var at gamle-eier skulle f√• l√•ne hunden av og til. Da hunden ble omplassert ble den dypt deprimert etter omplasseringen, og de nye eierne m√•tte aktivisere hunden mye for √• f√• depresjonen p√• avstand. Det tok lang tid, men s√• fant den roen og koste seg mye i sitt nye hjem. Etter ett halvt √•r fikk f√łrste-eier treffe hunden igjen, og hadde den hjemme hos seg i 2 uker. Hunden ble s√• glad for √• komme hjem igjen, s√• da den etter 2 uker ble levert tilbake til de nye-eierene, ble den deprimert igjen. Heldigvis ble begge parter enig at dette kunne de ikke la hunden g√• gjennom flere ganger. S√• f√łrste-eier s√• aldri hunden sin igjen. Og den ble gammel i det nye hjemmet sitt. Hvor han koste seg. Han klarte bare ikke byttingen. Jeg tenker det har mye √• si p√• hunden, hvor knyttet den blir til sin eier. De er jo veldig forskjellige. ¬†
    • V√•r hund ble veldig stresset av at ene eieren m√•tte ukependle i en seks m√•neders tid da valpen var 4 m√•neder.¬† Da hun endelig roet seg med det flytta samboeren hjem igjen og det utl√łste igjen en ny stressperiode som varte ca 3 uker.¬† Jeg ville ikke gjort det igjen (vi hadde ikke noe valg dessverre).
  • Nylig opprettede emner

• Create New...