b1998 Skrevet 26. Februar 2021 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2021 Har en Finsk Lapphund valp som har hatt litt diare og oppkast etter ormekur og vaksine, ble anbefalt av veterinær å gi hun Royal canin Gastrointestinal Puppy i noen dager. Men bak boksen står det at en 4kg valp skal ha 1 boks om dagen, vil det si at jeg som har en valp på rundt 8kg skal ha 2 sånne om dagen? er det noen som har brukt dette og har peiling hvor mye man skal gi? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Milius Skrevet 26. Februar 2021 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2021 Har bare gitt det til voksen hund, men ga VELDIG mye mindre enn anbefalt ? husker ikke nøyaktig men mindre enn halvparten. Om de er dårlige i magen så er det bra å gi mange små måltider uansett så tenker at det ikke er så viktig å følge med på mengden ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b1998 Skrevet 26. Februar 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2021 Akkurat nå, Milius skrev: Har bare gitt det til voksen hund, men ga VELDIG mye mindre enn anbefalt ? husker ikke nøyaktig men mindre enn halvparten. Om de er dårlige i magen så er det bra å gi mange små måltider uansett så tenker at det ikke er så viktig å følge med på mengden ? Takk for svar. Kanskje jeg skal bare gi 1 boks om dagen då Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Milius Skrevet 26. Februar 2021 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2021 Akkurat nå, b1998 skrev: Takk for svar. Kanskje jeg skal bare gi 1 boks om dagen då Regner med at du merker fort om det blir for lite med 1, så ville prøvd å se det an ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 27. Februar 2021 Rapporter Share Skrevet 27. Februar 2021 Husk på at boksmat inneholder generelt veldig mye væske, så mengden mat et betraktelig høyere enn ved feks. tørrfôr og råfôr. Enig i at veiledende mengde ofte er mye mer enn nødvendig, men under halvparten til en valp i vekst er vell ikke å anbefale 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Milius Skrevet 27. Februar 2021 Rapporter Share Skrevet 27. Februar 2021 @maysofie Nei, enig i det. Det var en voksen hund som fikk den mengden altså. Poenget mitt var vel mer at man ikke nødvendigvis trenger å følge anbefalt mengde, men mulig det ikke kom helt frem ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts