Gå til innhold
Hundesonen.no

Tissing


Mirai

Recommended Posts

Mona kan holde seg leeeenge. Hun kan være alene hjemme i åtte timer og sånt, hun tisser aldri inne. Venter til noen tar henne med ut.

Så jeg bare lurer, er det normalt at de da tisser flere ganger i løpet av en tur? Hun, når hun har vørt lenge inne, tisser alltid lenge for å tømme seg virker det som om, men så etter noen minutter eller en liten stund, så tisser hun litt mer. Tisser kanskje tre ganger i løpet av en tur.

Er det noe i veien med henne, eller er dette normalt? For det virker ikke som hun har vondt, og hun tisser som sagt ikke inne (tenkte kanskje hun hadde gjort det om det var vondt for henne å holde seg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg tror dette er helt normalt - løpetid eller ikke. Endel tisper "marekerer" akkurat som hannhundene (om enn kanskje ikke fullt så ofte).

Mine tisper er også hjemme hele dagene alene og holder seg - likevel tisser de både to og tre/fire ganger når de kommer ut. Kanskje det er vanskelig for dem å tømme blæra helt sånn med en gang? Ikke vet jeg, men normalt er det i alle fall.

Og ja, før/under løpetid blir endel bare værre og værre..

Det som ikke er normalt er sånne bittesmå tissedammer som man av og til kan finne hjemme (vanlig med tisper). Det er stort sett alltid urinveisinfeksjon, og da svir det nok når de tisser - derfor mange små ganger enn lenge og mye.

Men da klarer de ikke å holde seg hele dagen (i alle fall ikke mine), så det er neppe DET som er tingen her.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...