Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som kan fortelle hva disse ord betyr

Heidi

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har skrevet ordene inn, så det nemmeste er vel bare og kopiere det jeg har skrevet og skrive svaret ved siden av :D Alle sidde ord står nemlig på Rockys stamtavle under hans familie men jeg vet ikke hva de betyr :oops:

SCHHI :

SCHHII :

SCHHIII :

SCHHIII IPO3 :

SCHH3 :

KORAD :

INT N UCH :

(h-test:fri) :

Skrevet
Jeg har skrevet ordene inn, så det nemmeste er vel bare og kopiere det jeg har skrevet og skrive svaret ved siden av :D Alle sidde ord står nemlig på Rockys stamtavle under hans familie men jeg vet ikke hva de betyr :oops:

SCHHI : det er vell no schäferhund bruks-prøve greier!???

SCHHII :

SCHHIII :

SCHHIII IPO3 : ipo er brukshund prøve ting. Noen andre får folkare bedre :D

SCHH3 :

KORAD :

INT N UCH : internasjonal norsk champion (tror jeg)

(h-test:fri) :

Var kanskje ikke så mye til hjelp men..

Skrevet

INT N UCH : internasjonal norsk champion (tror jeg)

INT N UCH betyr at hunden er både internasjonal og norsk utstillingschampion. De andre forkortelsene kan jeg dessverre ikke noe om (da de er det jeg kaller "schæferbrukshundforkortelser"). :wink:

Skrevet

Om du lurer på desse betegnelsene så er det greiest at du går inn på NKK sine sider og leser, for der står alt og det er mye å skrive...

Men eg skal prøve å forklare enkelt..

SCHH 1 -2 3 er brukshundarbeid, (gjelder IKKE kun schäfer)

SCHHIII IPO 3 er bruks og forsvar.

KORAD har jeg aldri hørt om..

INT N UCH er internasjonal norsk utstillingschampion.

Håper du forstår litt mer... :D

Skrevet

Nå har jeg vært inne på nkk sine sider men finner ikke noe om dette.. Hehe. Er det meg som er blind eller? :oops:

Skrevet

KORAD er en svensk mentaltest! MEGET bra - hunder som har denne tittelen, er ikke bare gode utseendemessig...-de er super oppi huet og.

I mange land er mentaltester slikl som KORAD (svensk), ZTP ( tysk) FA (norsk -ikke så god i forhold til de andre), påkrevd for å bruke hundene i avl.

Skrevet

Nå har jeg vært inne på nkk sine sider men finner ikke noe om dette.. Hehe. Er det meg som er blind eller?

Gå inn på NKK sine sider, i menyen på venstre side står der Regler og retningslinjer. Klikk der og og så kommer bla jakt og bruks. Der står det du trenger å vite... Lykke til. :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...