Gå til innhold
Hundesonen.no

Fra du entrer til du går ut


Lizzi

Recommended Posts

Nå har jeg bare vært i ringen en gang...

Men dommeren sa til meg hva jeg skulle gjøre. Når jeg kom inn i ringen så gikk jeg bort der som dommeren, hun så jeg kunne bare ta en runde så var vi igang. Men nå var det bare oss da, vet ikke hvordan det er viss det er flere hunder... Du stiller jo i valpeklassen du også så det går nok bra ;)

Hvilken ferje tar dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er ny, sier dommeren til deg hva du skal gjøre, så tror ikke du behøver å bekymre deg om det. Men jeg kan jo prøve å forklare litt(har bare vært en gang i ringen jeg og) :D

Dersom dere er flere som skal stille ut hundene, må dere stå i den rekkefølgen deltagernummerene er. Dommeren vil be dere alle ta en, kanskje to runder i ringen.

Når det er gjort og du er først i rekken, vil han be deg ta med hunden din opp på bordet. Der vil dommeren sjekke hunden, tennene, øynene, vinkler og litt forskjellig. Når dere er ferdig oppe på bordet, skal dere gå en rett vei fra dommerbordet og tilbake. Kanskje h*n ber deg ta en runde til også. Når det er gjort, skal du og hunden stelle dere foran dommeren(sånn som rasen din skal stå). Når dere er ferdig, skal dere gå dit hvor dere sto helt i begynnelsen, og vente på at alle blir ferdig. Da vil dommeren komme og gi dere premier.

Du får følg nøye med på hvordan det blir gjort, når du sitter å venter på å få komme i ringen. Det gåt nok bra! Lykke til, det er gøy! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var, som Anne, bare oss i ringen. Så jeg gikk rett bort til dommerbordet og spurte hvem jeg skulle gi veterinærattesten til Mona til :D Hehe.. Så leste dommeren og skriveren attesten, og så kom dommeren bort til oss og så på tennene og tok på henne og snakket litt med meg og sånt, og så ba han oss om å løpe. Så løp vi tre runder, stilte opp, ventet på kritikken og var ferdig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...