Gå til innhold
Hundesonen.no

Halting når hunden reiser seg opp


Recommended Posts

Hei. Eg har en cavalier king charles spaniel på 3.5 år. Har dei siste tre vekene haltet med forlabb (venstre). Dette er tydelig når han skal reise seg etter å ha ligget nede. Så halter han nokre skritt i starten så er det ikkje så tydleg etterpå. Har hatt korte turer i det siste og forsøkt å roe ned innendørs også. Vetrinæren har bøyd, tøyd, klemt og strekt i alke ledd og muskler på han. Og han gir ingen teikn på at noko av det vetrinæren gjorde med han var vondt. Vi har no forsøkt onsior betennelse-og smertedempande tabletter. Det vart betring etter ei veke. Så gjekk vi ein tur i går, og etter det vart det gale igjen. Nokon som har gått på onsior, og kor lenge kan man det... Leser at nokon bruker dette fast på nokon av sine hunder. Og når på døgnet er det best å bruke disse? . Vi tar den ca kl 17 kvar dag. Men føler den varer ikkje mange timene sånn på haltinga å sjå. 

Usikker på om eg ska koste på røntgen /MR så tidleg i utgreiinga. Eg blir urolig og bekymrer meg mykje for Linus. 

Endret av Vibbsa
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Miloficent skrev:

Milo hadde akkurat samme symptomer som din. Ingen veterinær fant noe som helst på han ved å bare kjenne. Han ble også satt på Onsior, dog uten bedring men han ble bare verre. Ble røntgen på han og der fant vi noe! Så anbefaler det. Har du forsikring dekkes det?

Ja eg har forsikring. Får eg spørre kva du fant på Milo? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vibbsa skrev:

Ja eg har forsikring. Får eg spørre kva du fant på Milo? 

 

En løs beinbit oppe i nakkevirvelen hans. Den ligger å trykker på nervene som førte til at han haltet, derfor fungerte ikke Onsior siden de er mer som paracet/for typ muskelskade. Men dette var jo et ganske overraskende funn sånn sett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vibbsa skrev:

Og kva blei gjort med den biten da? Noko måtte vel gjøres? 

Han har stått på smertestillende og betennelsesdempende i 4 uker pluss ro/lite fysisk aktivitet. De håper kroppen ordner opp selv ved at biten fester seg på en måte som ikke plager han. Ellers blir det operasjon - noe vi helst vil unngå. Halter fortsatt 1-3 steg etter å ha slappet av. Men sånn han var før røntgen så kunne han nesten ikke bevege på seg, hoppe opp/ned fra sofa eller gå i trapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei det forværret etter turer? Han ser tilsynelatende normal ut når vi fyrst er ute å går. Men tydleg meir vondt etterpå når han har ligget i ro en stund. Oppreisning og hoppe ned av sofaer er værst. 

Spørs kortid eg får kome til med røntgen i disse tider. Eg blir stressa og urolig for han. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...