Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund som ikke sover/legger seg ned i bil


Miloficent
 Share

Recommended Posts

Overskriften sier ganske mye, men jeg skal utdype litt. Milo vil ikke legge seg ned eller slappe av baki bagasjerommet, verken når han ikke hadde bur eller nå når han har bur. Hvis vi kjører langt (feks når vi kjørte fra Stavanger til Odense i Danmark) så sitter han hele turen og er suuupersliten når vi kommer frem. Det har blitt til at jeg tar han frem i passasjersetet (hvis jeg kjører alene) i et par timer fordi da sovner han. Han er veldig var i forhold til krappe svinger og humper, reiser seg med en gang selv i setet da. 

Valpen sover i buret uten problem. Litt redd for at jeg på langturer har en stuptrøtt hund og en energisk, klar for livet hund når vi kommer frem? 

Er det noe jeg kan gjøre? Eller trene på? Han har ikke vært vandt til bur som liten, tror det går mye på det. Har prøvd burtrening, men han responderer ikke så mye på det. Og i tillegg vil han jo være nødt til å vær i buret utenom burtrening også, siden vi bruker bur i bilen. Kjører mye! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene hunden min sitter eller står i den ene bilen hvor han kan titte ut vinduet mens vi kjører. I den andre bilen ligger han og slapper av/sover. Der kan kan ikke se ut. Sikkert ikke så enkel løsning for dere, men har du prøvd å dekke til buret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, HeleneFS skrev:

Jeg har pleid å ha en gradvis tilvenning til mine hunder, vel og merke når de var valp da. Der de først får være i fremsetet og flyttes gradvis bakover. 
Kan du prøve bur i baksetet og se hvordan han reagerer på det? 

Sånn har jeg gjort med valpen nå, og han sover med en gang i bur. Milo var også en del i fremsetet som valp, før han ble flyttet bak? Ja, jeg har et stort tøybur jeg kan prøve med en periode i baksetet eventuelt! Men liker ikke at bur i baksetet ikke er så sikkert. 

 

10 timer siden, Artemis skrev:

Den ene hunden min sitter eller står i den ene bilen hvor han kan titte ut vinduet mens vi kjører. I den andre bilen ligger han og slapper av/sover. Der kan kan ikke se ut. Sikkert ikke så enkel løsning for dere, men har du prøvd å dekke til buret?

Hm det har jeg ikke tenkt på før! Han kikker mye ut og mot meg i bilen. Det kan jo prøves! Men til gjengjeld klarer jeg ikke se om han legger seg da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...