Gå til innhold
Hundesonen.no

Store forkuler til liten hund?


nettemoren
 Share

Recommended Posts

Hei. har liten hund som ikke tygger forkulene sine, hun svelger dem hele, og jeg har kommet fram til at dette kan vel være grunn til både det ene og andre? Hun har dårlig ånde, og promper som en storkar. Vi har foret på litt forskjellige typer for, men ingen endring. (har 2 andre hunder som spiser det samme foret uten at de har samme "symptomer".)

Så nå vil jeg tving henne til å tygge ved å fore på større kuler. Noen tips til for med store kuler jeg kan prøve? Går på RC nå, og de har ikke større kuler enn det mine får nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine bostons har nettopp startet å gå over på et fôr som heter Canagan (m/lam) - og de har STORE kuler i forhold til alt annet jeg har gitt mine (kanskje 2x2cm store, dobbelt av ProPlan sine, 65).. Men de glupske smådyrene mine lar det ikke stoppe dem med å svelge de hele uansett, da - men kanskje din gjør?

Tørrfôrkuler hjelper minimalt på tannhelse og ånde - jeg har i mange, mange år gitt mine hunder oppbløtt tørrfôr - noen har hatt flotte tenner hele livet, mens andre har hatt dårlige tenner (som man også har oppdaget av foreldre eller barn av dem også har hatt).  Bein, allsidig kost, BRA fôr teller langt mer enn om de tygger knotter eller ikke. Ang. prompingen så har jeg hørt at det er pga at de er så glupske at de også svelger masse luft når de "glefser i seg maten". Mine bostons prompet når de spiste fôr med hvete/ris i, men sluttet når jeg byttet til "grain-free" varianter, og de har ikke gasset ned noen siden den gang.

Men mine bostons spiser saaakte, da - selv om de ikke tygger så mye.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...