Rødrev Skrevet 3. Desember 2018 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2018 Første bildet er fra 21.november, andre bildet er fra i dag. Veterinær har ingen aning på hva det kan være. Forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 3. Desember 2018 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2018 Er dette den samme som var postet om tidligere her? Hvilke prøver har veterinæren tatt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
June Skrevet 3. Desember 2018 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2018 Just now, simira said: Er dette den samme som var postet om tidligere her? Hvilke prøver har veterinæren tatt? Det stemmer! Dem har tatt blodprøve og temperatur og blodprøven viste ingen moderate avvik som gjorde at operasjonen til mira ikke kunne starte. Det har ikke blitt tatt noen tester for allergi osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 3. Desember 2018 Rapporter Share Skrevet 3. Desember 2018 Allergi er vel noe av det som definitivt bør testet? Er det tatt prøver av huden, jeg vet ikke hvor vanlig det er å gjøre det? Men om dere nå har vært to ganger hos denne veterinæren uten funn ville jeg vurdert å få en vurdering et annet sted. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 4. Desember 2018 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2018 Oioi! Jeg ville tatt med hunden til en annen veterinær, det der ser jo alvorlig ut og bør utredes skikkelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 4. Desember 2018 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2018 Har hunden på noe tidspunkt ligget på noe (for) varmt? Varmepute eller lignende? Tenker på brannsår/varmeskade... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tillien Skrevet 4. Desember 2018 Rapporter Share Skrevet 4. Desember 2018 Akkurat nå, Artemis skrev: Har hunden på noe tidspunkt ligget på noe (for) varmt? Varmepute eller lignende? Tenker på brannsår/varmeskade... Tenkte på det samme. Det, eller en form for etseskade (syre eller base) som kan se noe likt ut. Kan hunden ha blitt eksponert for en sterk syre eller base? Konsentrert eddik, batterisyre, avløpsåpner eller eller lignende? Og ta dette for det det er, vil ikke skremme - men bedre å tenke høyt og kanskje finne ut noe, men fikk en assosiasjon med noe jeg har sett en gang tidligere: Er det tatt biopsi av huden? Etter hva jeg kan se av bildene så KAN det ligne på enkelte bilder jeg har sett av punkterte tumorer - altså en eller annen form for hudkreft/svulster. Krysser fingrene og håper at det går bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Myrsnipp Skrevet 5. Desember 2018 Rapporter Share Skrevet 5. Desember 2018 Dra til en annen veterinær! Kan jo se ut som det har begynt å gå nekrose (celledød) i såret! Dette ville jeg ha utredet hos en dyktig veterinær asap. Jeg synes det er rart at din nåværende veterinær ikke klarer å finne ut av det og heller ikke tar kontakt med en annen dyreklinikk/vetrinærhøyskolen for hjelp!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
julnil Skrevet 5. Desember 2018 Rapporter Share Skrevet 5. Desember 2018 Forslag: få akuttime hos en annen veterinær i morgen, dette tror jeg er ganske så prekært, og trenger behandling raskt. Tenker antibiotika, kortison, celleprøver, kvalifisert sårrens håper dette går bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 5. Desember 2018 Rapporter Share Skrevet 5. Desember 2018 huff det så ille ut. Dere må få skikkelig hjelp hos en veterinær. Det der er ikke rett. God bedring til hunden! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turb Skrevet 5. Desember 2018 Rapporter Share Skrevet 5. Desember 2018 Spør om å få dyrket bakterieprøver fra såret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Midas Skrevet 6. Desember 2018 Rapporter Share Skrevet 6. Desember 2018 Det der ville jeg dratt til en annen veterinær med i dag. Ikke meningen å skremme altså, men det der så ikke bra ut. Hunden må ha smerter og? Jeg ville ikke gitt meg før det der ble ordentlig utredet altså. Noen ganger må man bytte veterinær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts