Gå til innhold
Hundesonen.no

sære steder å gjøre fra seg på

Fillerya

Recommended Posts

Tussie tisser på steder med "nysnø". Det vil si områder som er rene og ikke har gått noen, ikke spor av noe slag. Når hun skal bæsje så gjør hun det på en høyde og setter rumpa utenfor sånn at etterlatenskapen triller ned.

Problemet nå er at det har kommet sykt mye snø. Snøen er så dyp at rutinene hennes ikke kan gjennomføres! Krise!! Nå er hun skikkelig frustrert. Hopper opp på alle brøytekanter i håp om at de er harde nok slik at hun ikke går igjennom snøen. Ikke så lett å huke seg ned når bare halen stikker over snøen. Heller ikke å gjøre fra seg i nedoverbakke :(

Synes skikkelig synd på henne ;) Spretter og hopper rundt i snøen som en kanin på utkikk etter et egnet sted å gjøre fra seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Buster er av den typen som må oppi en busk eller et tre for å bæsje, av og til går en tue med høyt gress på til nød. Her i hagen bæsjer han kun hvis det er krise og han ikke klarer å holde seg til han finner en busk eller et eller annet som stikker mest mulig i rompa når han skal gjøre sitt fornødende. Han pleier å rygge seg oppi en busk, løfte ene beinet som om han skal markere, og sikter oppå greinene. Er helt merkelig med den skitingen. Tisse gjør han heller ikke på flatmark (eller, et par gresstrå går til nød der og) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

njæææ..ikk egentlig, han siter gjerne slik at driten faller ned i spor i sneen, og han gjør aldri fra sag på assfalt.

et unntak fra det var på hundetreffet. ask var strassa, og viste ikke hvem han skulle bjeffe på først, eller hvor han skulle gjøre av seg, drite måtte han visst også, så han gikk bort til nermeste hjørne, løftet på foten, og dreit. holdt på å le meg ihjel, det så urkomisk ut. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussie tisser på steder med "nysnø". Når hun skal bæsje så gjør hun det på en høyde og setter rumpa utenfor sånn at etterlatenskapen triller ned.

Yup samme her. Han skal alltid ha rompen i høyden mot noe og helst noe som...kan holde på kablene som f.eks gjerder, busker osv. Han har også alltid rompen vekk fra meg mens han ser til sidene. Ja han pleier å knipe også til han finner egnet sted og hvis man ser så ser man litt av kabelen mens han sniffer seg til THE spot. :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Missy är rumsren överallt annars, men kommer vi till veterinärkliniken där vi är flera gånger i veckan så bara MÅSTE hon både kissa och bajsa. Man kan verkligen inte släppa henne lös utom synhåll där. Skumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alex er veldig kresen når det gjelder å finne skiteplass... "Snuse masse rundtomkring, nei her

er det spor av noe, da kan de finne det... Bort her kanskje? Snusemasse... Njaa, var vel ikke

så langt borte når jeg basja i går, da blir det alt for nærme. Kom igjen mams, vi må bort i andre

enden av plenen. Snusemasse... Bak her jah, kanskje det... Snusemassemer... Jepp, dette er

plassen i dag." :D

Tissingen er han mindre kresen på... Det skal vel skje oftest mulig det, så det blir også

overalt. "Her lukter det ikke meg, ja det kan ordnes. Snuselitt, sånn ja, nå skjønner

alle at den busken er min. Hei, her lukter det heller ikke meg. Off, jeg har en jobb å gjøre."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Missy är rumsren överallt annars, men kommer vi till veterinärkliniken där vi är flera gånger i veckan så bara MÅSTE hon både kissa och bajsa. Man kan verkligen inte släppa henne lös utom synhåll där. Skumt!

Hvorfor er dere der flere ganger i uken? :D

(hvis jeg skjønte deg rett....?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...