Gå til innhold
Hundesonen.no

vil skaffe meg gullfisker


Iminzilion

Recommended Posts

ehm. Hører jeg mobb om min hukommelse? ;)

Er det noe problem da? snakker jo me deg på msn hele tiå pluss du e jo ofte hos meg. Så jeg kan vel ikkje glemme de av så lett :D

Men bolle.. Det blir så.. Normalt... Jeg vil ha noe som er litt unormalt.

Noe som man kanskje ikkje finner i de fleste hjem som har fisker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salongbord? men det er jo veldig dyrt da :P Ellers så er det noen kjempe stilige en kompis av meg har som ikke er så veldig store di er ca har meter høy ganske smale og ikke så veldig breie også er det innlakt neonlys me varme i :D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jammen glemmer ikke de etter 15 sek eller noe?

Det er bare en myte at fisk har så dårlig hukommelse. :D

Tenk deg om du var fisk og måtte svømme rundt og rundt og rundt og rund og rundt hele livet ditt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod i en akvaristbok en gang at boller er for gullkjeder, gullmynter, gullunger, gull-ditten og datten, bare ikke levende gullfisk.

Liten vannoverflate - dårlig o2/co2 utveksling, vond luft for fiskene å puste i, de fleste har ikke pumpe i (kanskje har man luftstein, men hva gjør den annet enn å lage fine bobler?) og dermed finnes det ikke sirkulasjon heller og vannet blir fryktelig dårlig. Så kommer lørdagen, man putter fisken i en isboks og skifter ALT vannet. Snakk om sjokk!

Vil du ha gullfisk så skaff deg et lite akvarie med skikkelig lys, pumpe og noen planter. Trenger ikke være større enn 15-20 liter liksom, bare hold deg milevis unna bollen. (Fatter ikke at de selger det ennå) Skift deler av vannet med jevne mellomrom og pass på jevn temperatur.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod i en akvaristbok en gang at boller er for gullkjeder, gullmynter, gullunger, gull-ditten og datten, bare ikke levende gullfisk.

Liten vannoverflate - dårlig o2/co2 utveksling, vond luft for fiskene å puste i, de fleste har ikke pumpe i (kanskje har man luftstein, men hva gjør den annet enn å lage fine bobler?) og dermed finnes det ikke sirkulasjon heller og vannet blir fryktelig dårlig. Så kommer lørdagen, man putter fisken i en isboks og skifter ALT vannet. Snakk om sjokk!

Vil du ha gullfisk så skaff deg et lite akvarie med skikkelig lys, pumpe og noen planter. Trenger ikke være større enn 15-20 liter liksom, bare hold deg milevis unna bollen. (Fatter ikke at de selger det ennå) Skift deler av vannet med jevne mellomrom og pass på jevn temperatur.

Lykke til :D

*Føler seg truffet* Har to herlige fisker i en bolle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod i en akvaristbok en gang at boller er for gullkjeder, gullmynter, gullunger, gull-ditten og datten, bare ikke levende gullfisk.

Liten vannoverflate - dårlig o2/co2 utveksling, vond luft for fiskene å puste i, de fleste har ikke pumpe i (kanskje har man luftstein, men hva gjør den annet enn å lage fine bobler?) og dermed finnes det ikke sirkulasjon heller og vannet blir fryktelig dårlig. Så kommer lørdagen, man putter fisken i en isboks og skifter ALT vannet. Snakk om sjokk!

Vil du ha gullfisk så skaff deg et lite akvarie med skikkelig lys, pumpe og noen planter. Trenger ikke være større enn 15-20 liter liksom, bare hold deg milevis unna bollen. (Fatter ikke at de selger det ennå) Skift deler av vannet med jevne mellomrom og pass på jevn temperatur.

Lykke til :(

DER har du grunnen til at man ikke skal putte fisker i boller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært forbudt flere plasser det ja. De på dyrebutikken vi handler på er skikkelig motvillige til å

selge folk fisk i bolle, og det forstår jeg godt. De viste meg en gang den minste fiskebollen de hadde

på markedet, den tok under en liter... Vi fant ut at de måtte selges som snopeskåler... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod i en akvaristbok en gang at boller er for gullkjeder, gullmynter, gullunger, gull-ditten og datten, bare ikke levende gullfisk.

Liten vannoverflate - dårlig o2/co2 utveksling, vond luft for fiskene å puste i, de fleste har ikke pumpe i (kanskje har man luftstein, men hva gjør den annet enn å lage fine bobler?) og dermed finnes det ikke sirkulasjon heller og vannet blir fryktelig dårlig. Så kommer lørdagen, man putter fisken i en isboks og skifter ALT vannet. Snakk om sjokk!

Vil du ha gullfisk så skaff deg et lite akvarie med skikkelig lys, pumpe og noen planter. Trenger ikke være større enn 15-20 liter liksom, bare hold deg milevis unna bollen. (Fatter ikke at de selger det ennå) Skift deler av vannet med jevne mellomrom og pass på jevn temperatur.

Lykke til :P

:D;) Bare en liten ting jeg må legge til, en varmekolbe er også en lur ide, selvom gullfisker er en av de få fiskeslagene som liker kaldere vann. Pass også på at karet ikke står i direkte sollys, da har algene en tendens til å ta helt av og holde party! :P også blir temp'n i karet veldig ujevnt.

Lykke til, det er gøy m fisk!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Føler seg truffet* Har to herlige fisker i en bolle...

Hvorfor føle seg truffet? Nå har du jo nettopp fått informasjon til å gjøre livet for fiskene dine bedre. :lol:

Jeg synes heller ikke noe om boller. (Er ikke så begeistret for slike ekstrem-avla mutantaktige fisker eller for den saks skyld. Men det er vel en annen sak. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

:P:P Bare en liten ting jeg må legge til, en varmekolbe er også en lur ide, selvom gullfisker er en av de få fiskeslagene som liker kaldere vann. Pass også på at karet ikke står i direkte sollys, da har algene en tendens til å ta helt av og holde party! :P også blir temp'n i karet veldig ujevnt.

Lykke til, det er gøy m fisk!!! :P

Vipsen og Marianne har mye vettugt å komme med her. Men vil legge til ting til: Det er bedre med et bredt akvarium enn et høyt akvarium. Mer naturlig for fisker å svømme frem og tilbake enn opp og ned. Og 6 eller 8-kantet er ikke nødvendigvis så mye bedre enn bolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og 6 eller 8-kantet er ikke nødvendigvis så mye bedre enn bolle.

Er bedre i den forstand at man som oftest har pumpe i de karene samt at overflaten blir større og dermed O2/CO2-utvekslingen blir mye bedre. En bolle er jo trang på toppen og lite vann er i kontakt med luften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gullfiskene inne om vinteren og ute i hagedam om resten av året :P fin løsning... må seff ha pumpe og sånnt i hagedammen også

;) Da har nok fiskene dine det bra :P Har selv lyst på hagedam, men må nok vente til jeg får min egen hage, tror av en merkelig grunn at mamma ikke hadde blitt så glad om jeg lagde et hull i hagen hennes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...