Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Rafiki basenji har en rund hårløs flekk i nakken. Den har vært der en stund, og ikke forandret seg. Han virker ellers å være i farta, så jeg har ikke vært hos veterinær. Hva kan det være?

DSC_0853.JPG

DSC_0852.JPG

Endret av Wednesday
Skrevet

Har han blitt vaksinert akkurat der? 

Eller fått noe påflekkningsvæske? 

Jeg opplevde noe tilsvarende en gang med en katt. Veterinærens konklusjon den gang var en lokal hudreaksjon på injeksjon. 

• 8 months later...
Skrevet

Nei, fant ikke ut av det. Vet tror ikke det er ringorm, hun mente det burde bli mer da. Men er fortsatt bare denne ene flekken. Så da konkluderer vi med "vet ikke", så lenge han ikke plages og den ikke blir større eller det blir flere. 

Skrevet

hva spiser den? Tørrfôr? med hvete?

Jeg hadde en siberian husky som sleit med en hårløs flekk i nakken. Det ble etterhvert større. testa for alt mulig. Skifta fôr til et uten hvete.  Etter det kom pelsen tilbake. 

Skrevet

Hmm. Han spiser RC tørrfôr. Men flekken har enda ikke endret seg, og jeg ser jeg startet denne tråden i mars. Da er det sikkert ikke så farlig, og jeg lar det bare være fram til noe eventuelt endrer seg.

• Like 2