Gå til innhold
Hundesonen.no

Utsette løpetida


Recommended Posts

Elghundtispa i hus har valgt å legge løpetidene sine på veldig feile tidspunkt. Ho har ganske nøyaktig 6 mnd. mellom kvar, noko som atter ein gong vil føre til at neste løpetid mest sansynleg vil havne i begynnelsen av jakta igjen. Noko som igjen kan føre til at ho nok ein gong ikkje får blitt med på elgjakta. 

Så er det nokon som har erfaring med å utsette den?
Og erfaring med å bruke galastop for å utsette løpetida?
Og korleis blir evt. løpetidssyklusen om den blir utsatt ein gong?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd enda, starter med Galastop rundt 1. mai for å prøve ikke spolere EM . For å fremskynde, ikke utsette . Skal du utsette må du sprøyte masse og det er 6 mnd karenstid fra effekten er ute . Galastop skal være uten bivirkninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, yurij skrev:

Jeg har ikke prøvd enda, starter med Galastop rundt 1. mai for å prøve ikke spolere EM . For å fremskynde, ikke utsette . Skal du utsette må du sprøyte masse og det er 6 mnd karenstid fra effekten er ute . Galastop skal være uten bivirkninger

Spelar i grunn ingen rolle om vi framskyndar eller utsetter, så lenge den blir flytta på for ikkje å spolere jakta enda ein gong :P Men det er ingen kreftfare ved bruk av Galastop?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bellare skrev:

Spelar i grunn ingen rolle om vi framskyndar eller utsetter, så lenge den blir flytta på for ikkje å spolere jakta enda ein gong :P Men det er ingen kreftfare ved bruk av Galastop?

Det skal ikke ha bivirkninger nei. Veterinæren min sa at man gir en kort periode og gjør et opphold , så pleier løpetiden komme ganske kjapt sa hun. 30 dagers karenstid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, yurij skrev:

Det skal ikke ha bivirkninger nei. Veterinæren min sa at man gir en kort periode og gjør et opphold , så pleier løpetiden komme ganske kjapt sa hun. 30 dagers karenstid

En venninne av meg utsatte løpetiden i fjor sommer og hun venter ennå på løpetid etter den ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...