Lemen Skrevet 16. Februar 2018 Rapporter Skrevet 16. Februar 2018 Jeg vet ikke mer enn det som står i teksten, men jeg synes det høres interessant ut. Hadde jeg bodd i nærheten så skulle jeg gjerne levert inn en prøve fra min hund. Vi søker eiere som kan hjelpe oss med å samle inn avføringsprøver fra hundene sine. På den måten kan vi få mer kunnskap om hundens tarmflora, noe forskning har vist er svært viktig for helsen. Lyst til å bidra til viktig forskning? Prøvesett og instrukser hentes på Smådyrklinikken på Veterinærhøgskolen. https://www.nmbu.no/fakultet/vet/aktuelt/node/34134 2 Siter
Nimbus Skrevet 16. Februar 2018 Rapporter Skrevet 16. Februar 2018 Spennende! Dette skal jeg prøve å få til. Siter
Lene_S Skrevet 17. Februar 2018 Rapporter Skrevet 17. Februar 2018 Enig i at dette er spennende, og det hadde jo vært flott å kunne delta. Derfor synes jeg det er helt høl i huet at prøvesettet må hentes. Mange ville sikkert hatt lyst til å delta, inkludert meg, men jeg gidder ikke å stampe i trafikken inn til Oslo for å hente et prøvesett. Det burde så absolutt vært mulig å få tilsendt settet med svarkonvolutt. Nå vil jo prøve komme kun fra et svært begrenset geografisk område, og det vil jo helt sikkert ha en viss innvirkning på resultatet av prøvene, da miljø påvirker tarmen og tarmfloraen, en faktor som avgjort hadde vært interessant å ha med i en slik studie. 1 Siter
Nimbus Skrevet 19. Februar 2018 Rapporter Skrevet 19. Februar 2018 On 2/17/2018 at 11:55 PM, Lene_S said: Enig i at dette er spennende, og det hadde jo vært flott å kunne delta. Derfor synes jeg det er helt høl i huet at prøvesettet må hentes. Mange ville sikkert hatt lyst til å delta, inkludert meg, men jeg gidder ikke å stampe i trafikken inn til Oslo for å hente et prøvesett. Det burde så absolutt vært mulig å få tilsendt settet med svarkonvolutt. Nå vil jo prøve komme kun fra et svært begrenset geografisk område, og det vil jo helt sikkert ha en viss innvirkning på resultatet av prøvene, da miljø påvirker tarmen og tarmfloraen, en faktor som avgjort hadde vært interessant å ha med i en slik studie. Det er en pilotstudie - de er ofte små, og geografisk begrenset. De skal vel rett og slett sjekke om det kan være noe poeng i å bruke penger på en større studie. I neste runde, hvis de går videre, vil det helt sikkert være mulig å sende inn fra hele landet. Siter
Guest *Kat84* Skrevet 19. Februar 2018 Rapporter Skrevet 19. Februar 2018 Det hadde vært interessant å delta i dette, så jeg håper det blir en større studie ut av dette. For meg er det mest interessante ved dette å se hvorvidt råforing vs tørrfor har noe å si, og evt hvilke helsefordeler -og ulemper de kan klare å avdekke i så måte. Siter
Recommended Posts