Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjalp kompis, og ble slått ned!

Guest Hyper_Bærta

Recommended Posts

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

I natt klokken 4 så fikk vi telefon fra kjæresten til broren min. De var på legevakten, fordi han hadde blitt slått ned :)

Historien;

De hadde vært på samfunnet, da noen kompiser kom bort og sa at en kamerat var blitt slått ne, og at de måtte komme for og hjelpe han på beina. Alex(broren min) løp bort, og hjalp til. Han spurte en mann som jobber i millitæret på Stjørdal, hvorfor i all verden han fannt seg i å slå ned en uskyldig gutt.

Svaret var et hardt slag i hodet, og da Alex deiste ned i bakken så ble han hardt sparket. Flere ganger.

Da noen vakter(eller noen andre da) fikk stoppet mannen i å sparke min bror, så var det nok. Alez måtte virkelig på sykehuset. Noen hjalp ham opp, og så bar det rett bort. Legevakten var jo heldigvis open så de fortet seg dit. Joda, Alex hadde mistet ALLE tennene nede i munner, knukket fortennene, og fått DEN kulen i hodet.

Da klokken var rundt 4, fikk vi en telefon fra kjæresten hannes, som ba om og bli hentet på legevakten.

Mamma dro fort ned dit, og fikk sjokk da hun sa "broshan" min..

Det jeg ikke skjønner, er hvorfor folk i det hele tatt behøver og slå ned folk...HVORfor? fordi at de er fulle?

Alex snakket faktisk ikke med en spydig tone...Blir så gaal ;)

Det er ikke første gang heller. Sist gang så kom noen utenlendinger og slo ned kompisen hannes når de gikk forbi. DUNK! så llå han i bakken. Politiet tok seg av saken, og straffet utendlendingene...Ikke bare de hadde blitt slått ned, de hadde jo slått ned nesten hele byen :P

Men, jeg ser ikke bort i fra at mannen som slo han ned i natt, blir tatt av politet. Vi veit jo at han er i militæret på stjørdal :P

Skrevet

uff da! Dette er jo tragisk, men desverre begynner det å bli en "vane" at sånt skjer... håper at alt går bra med han.

Skrevet

Ekkelt å lese :) Noen ganger er man bare på feil sted til feil tid..... Håper det går bra med broren din og at de får straffet den skyldige!

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

Joa...Feil sted til feil tid, er noe dritt...

Joda, går bra med han. Bortsett fra at han så vidtklarer å snakke, og at han har tannpine(i hvilke tenner?) å veeeldig vondt i hue... :S

De er på politistasjonen nå, og anmelder det :)

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

At det går ann! Tragisk at sånt skal skje... Regner med at han kan både få straff og at han kan få erstatning?

Jeg håper han får erstating...Imot at jeg trur det koster flesk og få satt inn nye tenner :S

Imot at vi veit at han er militær, fra stjørdal så er det jo lett og få¨tak i han :)

Skrevet

hvis han har Slått ut ALLE tenna nede så får han enten gebiss eller Implantat siden han er så ung,, en implantat tann koster mellom 20-25 tusen.. !

så håper for hans skyld at han får det dekka.. :)

LYKKE TIL:) må ønske ham god bedring:)

Skrevet

Uff... dette hørtes ikke morsomt ut..

Jeg blir så lei meg når jeg hører sånt..

Bare bli slått ned uten grunn. Bra at han ikke fikk noe større skader da.

Sånne hendelser setter sterke intrykk hos meg :) ..Som han som ble slått ned uten grunn på Holmlia. Han har jo fått hele livet sitt ødelakt. og hva gjodet han galt da..?? INGEN TING.. :P

Blir skikkelig sinna..

Håper de får tatt han som gjordet dette med broren din. han må jo få en straff for dette..

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

hvis han har Slått ut ALLE tenna nede så får han enten gebiss eller Implantat siden han er så ung,, en implantat tann koster mellom 20-25 tusen.. !

så håper for hans skyld at han får det dekka.. :)

LYKKE TIL:) må ønske ham god bedring:)

Joda...ikke alle da..Men de fleste neddi.. .:S Har spart alle regninger nå, og skal gi de til staten :P

Stakkars bror som satt 2t i stolen hos tannlegen :P

Jaja...Skal ønske god bedring :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...