Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
1 time siden, Raksha skrev:

Shit den sure vinden er effektiv altså - 6 minus og skikkelig vind = begynnende frostskade på hanekam på ene hanen. Så nå har jeg tatt fra dem muligheten til å gå ut, og stengt dem inne med halm og varmelampe.  De har fått lov til å gå i hele gamlefjøset og da har de mulighet til å gå ut hos hestene.  Den andre hanen blir snart hundegodis, for jeg likte IKKE holdningen hans mot lillemor. Han gjorde ikke annet enn å gjøre seg STOR og sperre veien for henne, men det var mer enn nok til at hun ble redd. 

Nuh lager jeg steker jeg hamburger mens Kodakpusen tar igjen forsømt kos. :aww: Må vel flytte henne og ut og snu dem snart. 

Coq au vin :drool: Dumme haner blir verdens beste mat...

• Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sonen, hils på den nye lille sjokoladepuddingen min 

Da blir det visst ny jobb på meg, lykke-ugla fra @Raksha funker!!! Det har vært en utrolig omstendelig prosess, sånn at jeg etter hvert følte at jeg burde få jobben bare på grunn av oppmøte. Først så

Se på den fine modellen da    

Posted Images

Skrevet

Sett OL (irritert meg over sendingene, reklame og masse rart på siden av skjermen og sånn...), ryddet litt og vasket mengder av sengetøy idag. Dro for å trene med Idde i hallen, men de fjernet snø fra taket av hallen og da tok vi bare en kort treningsrunde. Imponert over hvor fint Idde klarte å fokusere selv med snøras fra taket, han skvatt litt i begynnelsen, så bare begynte han å jobbe fint. Så vi feiret med fastelavensboller når vi kom hjem :D Idde fikk kremen :D 

Skrevet
Just now, Pringlen said:

Coq au vin :drool: Dumme haner blir verdens beste mat...

det har jeg faktisk aldri smakt :o 

Skrevet
Akkurat nå, Raksha skrev:

det har jeg faktisk aldri smakt :o 

Da bør du prøve å lage det! En litt mer voksen type hønsefrikasse :D Supergodt!

• Like 2
Skrevet
Akkurat nå, mushi skrev:

Verdens kjekkeste valp er 9 mnd i dag! :D Han er super altså! 

IMG_20171224_162957_005.jpg

Hjelpes så fin da! :wub: 

Jeg har gått på ski! :D 
Det starta pinlig nok med "Shiri, neeeeei, det går nedover. Ro neeeed!" i en pinlig slakk helling, men panikken slo inn...
Tipper ungene i sånn type barnehagealder var søkkimponert over ferdighetene mine (hvis de hørte meg, kan jo håpe de ikke gjorde det!).
Gikk et stykke før vi fant en stygg bakke.
Planla å leve til i morgen, så snudde. 
Shiri var uenig i avgjørelsen, og planta rompa midt i sporet. Så der sto jeg (hun satt jo) og blomstra en stund. 
Kan jo ikke slippe henne, og jeg vil virkelig ikke gå på trynet oppå henne, så i morgen får vi prøve på nytt (jeg får heller plukke av skiene og gå ned den dumme bakken :P )
Jeg har ikke gått på ski siden 2009 (med et unntak, hvor jeg slo meg bortimot helseløs pga manglende evne til å stoppe :P ), så er litt rusten. Det skal det gjøres noe med, for det ER moro å gå på ski med hund :yes:

Laga tikka masala til middag, men spiste litt i overkant mye cookie dough i forkant, så nå er jeg kvalm...
Skal snaaaart begynne å steke cookies da :) 

• Like 1
  • Haha 3
Skrevet

Vært på konsert/forestilling med koret til mamma. De har en fast oppsetning hvert år rettet mot barn hvor alle i koret kler seg ut og baserer forestillingen på barnesanger og kjente figurer. Maja storkoste seg, og var veldig kry da hun fikk hilse på både kaptein Sabeltann og hanen til Vaiana :lol: Fin kveld, men jeg er skikkelig sliten i hodet kjenner jeg. Kakao og bok høres ut som en grei plan nå. 

• Like 3
Guest Mira2.0
Skrevet
1 time siden, Stine skrev:

Så de 4-5 kommentarene som har kommet idag ødelegger AN tråden?

Skjønner hvorfor folk ikke gidder å være her mer når det skal være så mye regler om alt mulig. Så lenge det ikke blir flere sider på rad med noe så er det bare å scrolle forbi det man synes er uinteressant.

Det var absolutt ikke slik ment. :) Var mer at om det er mange som følger med med stort engasjement så kan det være kjekt å ha en egen tråd. Jeg scroller som regel jeg. Og forstår godt engasjement selv om jeg ikke er interessert i det samme. 

Skrevet

Hvis Casper skulle funnet på å mase så stiller han seg bare med rumpen i været og ser på meg med hodet i bakken og de tristeste øynene du kan tenke deg :P men det skjer ikke så ofte, egentlig bare hvis han blir dårlig i magen (og da er det lov!).

Vi har hatt taco til middag, veldig godt! Ble ikke den tradisjonelle norske tacoen, men en liten vri :ahappy:

Puddelen er ikke helt fornøyd med meg :P tror han av og til skulle ønsket seg whippeten sin pels :lol: 

Fått kjøpt hårføner til puddelen og meg, vi skal dele :aww: spent på å teste den ut i morgen. 

Skrevet
1 time siden, *Kat84* skrev:

Gratulerer! :D 
Velfortjent pokal til deg (selv om det står "thanks" der) :D  

Den duger :D Takk takk! 

1 time siden, Teserere skrev:

Gratulerer!

Tusen takk :ahappy:

Guest *Kat84*
Skrevet
1 time siden, Teserere skrev:

Søting! Sånn maser mine og :ahappy:

Det går faktisk ikke an å motstå slikt :ahappy: 

27 minutter siden, mushi skrev:

Verdens kjekkeste valp er 9 mnd i dag! :D Han er super altså! 

IMG_20171224_162957_005.jpg

Å helledussen så herlig da! :wub: 

Når jeg egentlig skulle gå tur ble det oppdaget at det manglet litt til middagen i morgen. Sånn går det når mannfolk går på butikken på selvstyr :P 
Så da måtte vi ut og handle det. Og det eneste stedet man får tak i annet enn champignon her i nærheten er selvfølgelig på samme butikk jeg har vært i de siste 3 dagene. Det fristet ikke særlig der og da, men det måtte jo til. 

Underveis i handleturen begynte det å blåse opp, så jeg hadde lite lyst til å gå tur etterpå. Sjef også. Så jeg later som at han ikke fikk det som han ville når jeg tok en middels lang tur på rundt 45 minutter i stedet for å gå en time. Jeg kunne jo ha avsluttet lenge før fordi han gikk som en tulling. :aww: 

Om ikke lenge er det pizza, og da er det skikkelig helg :D 

Skrevet
6 timer siden, Snoffe skrev:

Kan noen hjelpe meg?

Jeg er på randen av å bli gal i hodet!! Den helvetes bikkja har lagt å pepet i ett sett i en time! Før det har han pepet av og på siden 7 i morges. Før det pep han av og på fra 06.30 til vi la oss i 12 tiden om kvelden i går. Han pep store deler av torsdagen også:gaah:

Ingen ting hjelper! Har bedt han ti stil, flyttet han fra der han var, luftet han, oversett han, brølt til han. Blir seriøst helt gal! 

Føler det er ille når valpen på 5 mnd er mer behagelig å ha med å gjøre, enn en voksen hund på 2 år.

Han piper mye hjemme hos seg selv også, så er ikke bare fordi han er hos oss. Noe han forøvrig er vandt til, han er her ofte i korte og lengre perioder.

Aner ikke hva jeg skal gjøre. Han skal være her til mandag. Greit nok. Men så skal vi ha han igjen om en til to måneder, og det kjenner jeg at jeg gruer meg veldig til nå.

Hva slags rase er denne hunden? 

Skrevet

Mine har null interensse av å gå ut i dag, utover de aller mest nødvendige æren. Var ute med dem da Bonden og barnet kom fra butikken og gikk til bilen og møtte dem. Kasko hoppet inn i den varme bilen og nektet å komme ut igjen. Bonden lempet han ut og da måtte vi løpe til døra alle tre fordi han var så kald. Lupin hadde det også travelt med å komme inn igjen. Ekle ekle vinden. 

Guest *Kat84*
Skrevet

Her har vi både kuling, sludd, og tidvis hagl. Jeg tenker som Lupin jeg. Ekle ekle været :aww: 

Skrevet

Hytteliv. Varmere (-5) og surere (vind!) vær enn forrige helg. Men kobler av verden og slapper av. Hundene er også mer avslappa her. F4860D16-CE90-4D44-B3AC-9460358BB43C.thumb.jpeg.f23a2624aa77f5548187cfcc156ad362.jpegEE235C76-E58E-429A-A057-9C54BF2C6D33.thumb.jpeg.6df41ced7879ae80b6be43949cbcf704.jpegF2A91FA5-8849-4594-8516-EA4A752C306F.thumb.jpeg.ac91093d62a64e5e0a1bfef2a852dba5.jpeg0D3FFE51-3311-487F-B20A-A1510B0676F1.thumb.jpeg.941e6a45f22ca35387796413562dbc90.jpegED1549EF-9641-496B-8938-241FB1C4F398.thumb.jpeg.018a9ff90046209fccf0db6f5261c3c7.jpeg

Skrevet

Jeg gikk til jobb istad, sur som en sitron fordi jeg holdt på å fryse ihjel i vinden. 
Kom frem til jobb, og ble møtt av sjefen som sier "Åh.. Er du her? Men, ehh. Bare gå hjem du. Har dobbeltbooka. Sleng beina på bordet og skriv timer som normalt."  
Var ikke like sur på tilbakeveien, foråsiresånn. :sleep:

• Like 7
Skrevet
1 hour ago, Pringlen said:

Å, det må du prøve. Jeg tror seriøst det er det beste som finnes!

1 hour ago, Teserere said:

Da bør du prøve å lage det! En litt mer voksen type hønsefrikasse :D Supergodt!

Hva er den beste oppskriften da? 

Jeg er skikkelig snurt over at man må betale for å følge med på femundløpet. Skikkelig snurt faktisk, før har resultater og sånt blitt lagt ut på siden men nå må man betale for ALT der inne... Får litt gratis på fbsiden, men blæh. 

Skrevet
Just now, Teserere said:

@Raksha: mamma sin :lol: skal til henne imorgen, så kan ta bilde hvis jeg husker!

Jatakk :D:lol:  Jeg har bare et vagt  minne om at jeg ikke likte hønsefrikase som barn, så greit å få en god oppskrift :D

Skrevet
Akkurat nå, Raksha skrev:

Jatakk :D:lol:  Jeg har bare et vagt  minne om at jeg ikke likte hønsefrikase som barn, så greit å få en god oppskrift :D

Coq au vin er litt annerledes altså, mye mer smak, siden den er på rødvin :vin:

• Like 1
Skrevet

Får helt vondt i magen av hun som straffer barnet med å låse det inne. Det hadde jeg aldri klart. 
Synes det er bra at du bryr deg Mud. Tenk om det hadde skjedd noe. Da er synd om folk ikke stiller opp og bryr seg. 

Er hjemme alene i helga siden gubben er på årsmøte i Trondheim. I dag morges gikk jeg 1,5 times tur med to trekkhunder foran og ungen i bæremeis bak. Ble i overkant litt lang tur så sliten på vei hjem. Begynner å bli tungt å ha frøkna på ryggen gitt, men vi fikk da trimmet. 

I går kjøpte jeg en madrass til ene senga på hunderommet, tenkte de kanskje ville ha noen myke plasser å ligge. Sjekket web kamera mens jeg var ute på handletur. Tittet etter 20 min og da var allerede madrassen makulert i 10000000 småbiter. Ja ja, da får dere ta til takke med sofaen dere har delvis dratt av trekket på og gulvteppet (og to plastsenger med fleecetepper, teppene ligger riktignok aldri i senga). Det var penger rett ut av vinduet. Skulle tro to hunder på 5 og 9 år klarte å oppføre seg litt bedre. Løse i huset ødelegger de aldri noe, men på hunderommet MÅ vist alt ødelegges. 

• Like 1
Skrevet

Bikkja har fått en runde med kjøkkensaksa. Den duger den:lol: ble ikke så ille. Litt hakkete ved rompa, men pyttsann. Hun har så forferdelig pels, så det blir mye bedre for henne nå når den er kortere, og lettere for meg å børste. Har børstet henne hver kveld en periode, men den blir liksom like flokete uansett hvor ofte jeg har børstet. Nå skal vi ut på kveldstur før jeg stuper i godisskålen:innocent:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette høres slitsomt ut for dere! som du sier, dette er ikke normalt, ikke for noen raser, jeg håper dere kan få hjelp. Bra du nevner at dere har vært til veterinær. Er han røntget? Jeg ville også fått besøk av en hundefysio som kan sjekke muskulaturen, de har ofte bedre kompetanse på muskulære problemer. Kan jeg spørre hvilke instruktører dere har hatt inne og hvilken kompetanse de har? Hvor i landet bor dere? Det er stort spenn i kompetanse og metoder. Jeg stoler på de fleste jeg kjenner til som er listet på https://www.atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund, men der er det også variasjon i kompetanse. Et annet spørsmål er om dere har hatt inn instruktører som hovedsaklig driver med hundetrening, eller om dere har hatt inn hundetrenere med fokus og kompetanse på adferd. For noen er det stor overlapp, mens andre er det skille. Er det standard eller jaktgolden? Har du snakket med oppdretter? Hvordan er mentalitet på foreldre og søsken? Erfaringsmessig er det uansett dumt å vente på at en hund skal "vokse av seg" noe som helst av problemer. En del adferd må man riktignok bare forebygge og "holde ut", men jo mer en hund får "øvd" seg på adferd, jo bedre sitter den. Ting jeg ville sjekket ut/prøvd. 1. Fysioterapeut. Rønting av hofter og albuer hvis dette ikke er gjort enda. 2. Nok og "riktig" aktivisering. Utelukke ballkasting og annen jaktlek som kan forhøyd stress. Mentale oppgaver som søk, trening av triks og lydighet i korte økter hver dag, og nok fysisk aktivitet. Minst 1-2 timer tur med snusing og varierende tempo daglig. 3. Lære inn å ha på munnkurv med positive metoder og bruke den på tur. Eventuelt også grime. 4. Snakk med oppdretter, om de kan være til hjelp og kan si noe mer om foreldre og søsken. 5. Finne riktig hundetrener. Det kan dessverre være en krevende oppgave. Men jeg har enda en del kontaktnettverk hvis du oppgir hvor i landet du bor.
    • Hei! Etter å ha kranglet med vår golden retriever hanhund nesten hver dag i ett år så oppdaget jeg dette forumet! Skal prøve å gjøre en lang historie kort. Vi har en golden gutt på 14 mnd som vi plages med. Han er en nydelig hund på alle mulige måter men siden vi fikk han har vi slitt med et og samme problem. Han klikker totalt på tur. Å ikke sånn "han biter i båndet å bjeffer på hunder osv" men ut av det blå så ser han totalt svart å flyr på oss i full kraft. Vi kan gå en kort tur, lang tur, sent eller tidlig, spiller ingen rolle. Ca 85% av turene våre ender i ganske heftige basketak. Vi har vært på valpekurs og grunnkurs og i tillegg hatt 3 ulike hundetrenere hjemme hos oss for å prøve å hjelpe oss. Ingen av de har klart det. Instruktørene på hundekursene fikk også sett noe av adferden hans å mente de kjente det igjen men at han ville vokse det av seg. Trenerne vi har hatt på hjemmebesøk har hatt forskjellige teorier om hvorfor og hvordan det kan løses men ikke noe som har løst problemet.  Vi har forsøkt en hver korrigering vi kan komme over. Vi har avledet, flyttet fokus, godbit søk, distrahere han med leker for å få han til å snappe ut av det. You name it, we've tried it. Vi har også forsøkt å "ta han" ved å fysisk sette han mellom beina våre å holde han fast, men han legger seg ned å biter oppover. Vi har tatt han i nakken, vi har nesten satt oss på han. Ikke for å skvise han men for å få kontroll på han. Vi ser at alle fysiske metoder gjør bare vondt verre. Han eskalerer å blir verre. Problemet er at vi ser ingen mønster i angrepene hans, vi kan gå på fine turer å tro at dette blir en vellykket tur men på 0,5 sekunder så snur han å flyr på oss. Han er 40kg å biter oss i armer, bein, hetten på jakken oppi nakken. Vi har prøvd å stå på båndet men til ingen nytte, han hugger tak i legger og ankler. Den eneste metoden som "funker" er å få bindt han i en lyktestolpe og skape avstand melllom oss å bli stående. Der kan vi bli stående lenge. Til vi tror han har roet seg, forsøker å gå videre å så begynner han igjen å vi binder han på nytt. Har vi ikke en stolpe tilgjengelig så har vi et større problem. Vi har tatt opp dette med flere og de fleste svarer at han vil vokse det av seg å vi må være tålmodige osv, og det kan jeg forstå og være enig i til en viss grad. Men ingen har egentlig sett hvor ille det er til tider. Kan forstå at mye av tullet en unghund gjør er pga alder og umodenhet, men dette er et ekstremt nivå. Å vi kan nesten ikke forstå at dette skal gå over med alderen da det ikke har blitt noe endring i oppførselen hans på ett år, det har bare blitt verre etterhvert som han har blitt eldre. Vi får nye blåmerker å skader på hud og klær hver dag å har ikke "tid" til å vente han ut mer - vi er desperate etter noe som funker kvikt. Det eneste "verktøyet" vi har som faktisk snapper han ut av anfallet er en kompostgrind som han fikk respekt for da han var liten, fordi den veltet. Så om han klikker inne så trengs ikke mer enn å ta i den før han snapper ut av det. Men kan naturligvis ikke gå rundt med den på tur..   Nå ble dette veldig langt, å jeg vet at det er mange ting og detaljer som kunne vært med, men da blir dette en liten novelle. Det vi lurer på er om noen har opplevd lignende å har råd å komme med? Eller eventuelle adferdskonsulenter å anbefale som har ordentlige metoder og erfaringer med denne typen oppførsel? Det er helt tydelig at positiv forsterkning ol. ikke har noen effekt i dette tilfellet. Her må det til en metode som trenger igjennom utbruddet hans.  Håper med dette at noen har kan dele erfaringer eller råd, eller bare en dialog. Å spørr gjerne om noen tenker at detaljer som ikke er med i teksten min er relevant 🙂 Som sagt kunne teksten vært x5 så lang, men frykter at folk ikke gidder å lese da   Legger til at han har vært til flere vetrinærtimer, både kontrolltimer og øvrig, ingenting å bemerke. Vi har begge vokst opp med Golden Retriever og ingen av oss (eller familiene våre) har vært borti den samme adferden. Ikke i denne graden i hvertfall. 
    • Ja, ingen av de du nevner er spesielt enkle å trene eller har lite lyd ihvertfall. Med unntak av whippet og basenji som ikke bjeffer mye, men basenji har ulingen sin. Spanieler luker nok mer hund, og de fleste hunder med underull vil lukte mer enn en puddel. Du kan jo se på de andre vannhundene? Lagotto har hatt mye dårlig gemytt, men portugisisk vannhund er en av mine favoritter som jeg så en del av da jeg drev aktivt med hundesport.
    • Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...