Tonje Skrevet 31. Januar 2018 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2018 Som regel har jeg hatt det ganske klart med navn til hundene mine, men denne gangen står jeg litt fast altså. Ingen av de jeg har vært innom er sånn "yes, DET må han hete!" og selv om jeg nå tenker at han bare må få komme i hus før jeg finner noe passende så skader det jo ikke å få litt tips herfra også Det er en brun kelpie hannhund, ønsker meg et navn med litt futt i, men som ikke er så vanlig. Det må ikke være for langt. Jeg har vært innom både Bravo, Jubel og Skoj, men njæh, jeg vet ikke, det er så vanskelig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mushi Skrevet 31. Januar 2018 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2018 Hva heter de andre hundene dine? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 31. Januar 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2018 Felix og Blaze Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 31. Januar 2018 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2018 Viggo, Eggbert, Mikke, Sputnik, Harry, Bomber, Happy.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mackenzie Skrevet 31. Januar 2018 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2018 Hm, vet ikke om du tenker futt som i kun ord med den type betydning. For der har jeg lite forslag å komme med desverre. Men jeg har jo noen navn som jeg syns har litt futt i seg likevel, og som ikke er spesielt vanlige: Tamlin, Kieran, Thanos, Silas, Avalon, Dexter. De syns hvertfall jeg matcher bra med de du allerede har fra før, mens jeg personlig syns at sånn veldige norske navn blir litt kræsj i forhold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 31. Januar 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2018 Akkurat nå, Line skrev: Viggo, Eggbert, Mikke, Sputnik, Harry, Bomber, Happy.. Eggbert? Akkurat nå, Mackenzie skrev: Hm, vet ikke om du tenker futt som i kun ord med den type betydning. For der har jeg lite forslag å komme med desverre. Men jeg har jo noen navn som jeg syns har litt futt i seg likevel, og som ikke er spesielt vanlige: Tamlin, Kieran, Thanos, Silas, Avalon, Dexter. De syns hvertfall jeg matcher bra med de du allerede har fra før, mens jeg personlig syns at sånn veldige norske navn blir litt kræsj i forhold. Nei altså, ikke ta det med futt i navnet bokstavelig altså, det er ikke noe must . Dexter er veldig vanlig, men kult. Får tygge litt på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaisen Skrevet 31. Januar 2018 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2018 Jeg stemmer for Eggbert! Dexter skulle jeg foreslå også kanskje ikke så uvanlig nei, men det er kult! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 31. Januar 2018 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2018 Pigg, iver, ivrig, krutt, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 31. Januar 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2018 Akkurat nå, Malamuten skrev: Pigg, iver, ivrig, krutt, Iver er fint, men jeg har så dårlige assosiasjoner med det da besta kjente en skikkelig gubbe som het det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarieR Skrevet 31. Januar 2018 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2018 Domino, Tøyse, Niks, Flash, Speed, Sorry, Fitz, Fox, Vips, Regal, Vill, Sid, Hyper, Razzia, Dingo, Exit, Catch, Gnist, Game, Chase, Elite, Kjapp, Pin, Kid, Vits, Rush, Rambo, Streik, Rav, Salto, Royal, River, Light, Kamp, Billy, Origo, Ritz 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 31. Januar 2018 Rapporter Share Skrevet 31. Januar 2018 42 minutes ago, Tonje said: Eggbert? Jah!! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 1. Februar 2018 Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2018 Sprett, Iver, Tempo, Frikk, eller Frekk! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 1. Februar 2018 Rapporter Share Skrevet 1. Februar 2018 Trøkk, Tæl, Rakett, Ergo, Impuls, Shock, Gosh, Obs, Jøss, Spinn, Fetch, Energy/i, Sporty, Snap, Party, Disco, Festus, Raptus, Tempo, Puls, Akutt, ASAP. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 20. Februar 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Februar 2018 Nå står jeg igjen med to navn, men klarer ikke bestemme meg. Soniser, hva skal han hete? ; Texas (som blir en liten oppkalling av faren som heter Vegas) eller Skoj, som rett og slett er et artig navn, bokstavelig talt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Midas Skrevet 20. Februar 2018 Rapporter Share Skrevet 20. Februar 2018 Skoj 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snoffe Skrevet 20. Februar 2018 Rapporter Share Skrevet 20. Februar 2018 Akkurat nå, Tonje skrev: Nå står jeg igjen med to navn, men klarer ikke bestemme meg. Soniser, hva skal han hete? ; Texas (som blir en liten oppkalling av faren som heter Vegas) eller Skoj, som rett og slett er et artig navn, bokstavelig talt Skoj 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 20. Februar 2018 Rapporter Share Skrevet 20. Februar 2018 Hva med noe australsk (slangord)? Ace (fantastisk/veldig bra), Dux (det beste/top notch), Choccy (sjokolade). Texas passet kanskje best sammen med navnene på hundene du har fra før, men Skoj er jo veldig originalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pringlen Skrevet 20. Februar 2018 Rapporter Share Skrevet 20. Februar 2018 Skoj!!! Texas het doberen min. Det var et klønete navn å bruke, så han ble egentlig bare hetende Tex. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 20. Februar 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20. Februar 2018 2 minutter siden, Yellow skrev: Hva med noe australsk (slangord)? Ace (fantastisk/veldig bra), Dux (det beste/top notch), Choccy (sjokolade). Texas passet kanskje best sammen med navnene på hundene du har fra før, men Skoj er jo veldig originalt. Ace blir for likt Blaze, Dux blir for likt duck/ducks og Choccy blir for likt Chicco som hunden til ei venninne heter, sånn for å være vanskelig Ja, Texas passer best med de andre og jeg liker at man kan legge litt trykk i det. Akkurat nå, Pringlen skrev: Skoj!!! Texas het doberen min. Det var et klønete navn å bruke, så han ble egentlig bare hetende Tex. Jeg ønsker meg egentlig et navn med to stavelser, det er en av grunnene til at jeg sliter med å bestemme meg, men ser for meg at det fort kan bli en del Tex også og da er jo Skoj bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 21. Februar 2018 Rapporter Share Skrevet 21. Februar 2018 Skoj passer best til en kelpie, syns jeg Navn er vanskelig, men det er jo bare å vente til han er kommet i hus før du bestemmer deg helt Jeg stod mellom et par forslag før jeg hentet Tidi. Jeg lente meg mot Tidi veldig lenge, men jeg bestemt meg ikke helt før jeg hentet henne. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 21. Februar 2018 Rapporter Share Skrevet 21. Februar 2018 Skoj så klart! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 21. Februar 2018 Rapporter Share Skrevet 21. Februar 2018 Syns Skoj var kjempekult jeg Ang. to stavalser som du nevnte, så finner du alltids på "kosenavnvarianter". Gutta her heter gjerne Kass og Lu - spesielt når jeg koper på dem. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 21. Februar 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. Februar 2018 Ingen tvil hos sonisene i hvert fall . Jeg heller nok mest mot det, men jeg skal gjøre som @MegaMarie sier; prøve ut begge to når han er i hus og se hva som passer best. Takk folkens! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts