Gå til innhold
Hundesonen.no

Påmelding til Hundesonen ferie i BODØ

Recommended Posts

Kan alle som kommer si ifra her.

Skriv også om hvordan du har tenkt på bo (leie hytte, telt, har kjenninger å overnatte hos, osv) Og om du har anledning til transport. Dette er veldig kjekt å vite til videre planlegging.

Vi tenkte vi skulle ta utgangspunkt i utstillingshelga 18-19 Juni (utstillingen er visst bare den søndagen), så kan vi ta en backup hvis det skulle være ekstremt dårlig vær osv.

Scorpioen blir å legge ut bilder av campingplassen senere ikveld.

Andre ting i forbindelse med hundesonen ferien kan vi også ta her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt et par bilder av Bodøsjøen Camping i dag... :P

Disse hyttene hadde vel vært fint å få leie for de som kommer.?

hytter_bodosjoen.jpg

Resepsjons Område på campingen...

resepsjon_bodosjoen.jpg

Flere av hyttene, de har mange forskjellige størrelser på hyttene...

hytter2_bodosjoen.jpg

Et stort område (som er grønt om sommeren.) 200meter unna Campingplassen...

friomrode_bodosjoen.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan begynne på listen jeg, så kan dere som skal komme kopiere den og skrive dere på :P

Skriv og opp,som Elisa sa, hvordan de har tenkt og bo.

Djervekvinnen - bor her

Elisabeth og Buster - bor her

Scorpioen84 - bor her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djervekvinnen - bor her- har transport

Elisabeth og Buster - bor her- har transport

Scorpioen84 - bor her- har transport

Kiefher - bor her- har transport

pixiegirl - bor her (Fauske) - har transport

Monika! - Vet ikke, men om det er flere fra nærområdet mitt (Verdal) som skal oppåver hadde jo det vært fint da. Kan ikke veien, så er litt usikker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monika! - Vet ikke, men om det er flere fra nærområdet mitt (Verdal) som skal oppåver hadde jo det vært fint da. Kan ikke veien, så er litt usikker :D

Bare å følge E6 det fram til Fauske og så rett fram i rundkjøringen ( Fauske er kun en rundkjøring ;) ) å da er det straka vegen inn til Bodø. Det er så enkelt å finne fram at til og med svigermoren og svigerbroren min fikk det til :P

Men er det virkelig ikke flere trøndere som skal ta turen opppover? Skuffende <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å følge E6 det fram til Fauske og så rett fram i rundkjøringen ( Fauske er kun en rundkjøring :D ) å da er det straka vegen inn til Bodø. Det er så enkelt å finne fram at til og med svigermoren og svigerbroren min fikk det til ;)

En rundkjøring med en penisforlenger midt i. *snøft* Tro om de er ferdige med "miljøgata" til sommern? Ellers blir det kanskje ikke like lett å finne frem. De har vært ganske dårlige med skiltingen til tider, men jeg tror de har tatt seg sammen. Det blir nok ikke noe problem, og for alle damer som skal oppover: det er jo bare å stoppe på en bensinstasjon og spørre om veien! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan alle som kommer si ifra her.

Skriv også om hvordan du har tenkt på bo (leie hytte, telt, har kjenninger å overnatte hos, osv) Og om du har anledning til transport. Dette er veldig kjekt å vite til videre planlegging.

Vi tenkte vi skulle ta utgangspunkt i utstillingshelga 18-19 Juni (utstillingen er visst bare den søndagen), så kan vi ta en backup hvis det skulle være ekstremt dårlig vær osv.

Scorpioen blir å legge ut bilder av campingplassen senere ikveld.

Andre ting i forbindelse med hundesonen ferien kan vi også ta her.

Nb! Det er utstilling begge dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 1 month later...

Hvordan utstilling er det snakk om? Prøvde å søke på nkk, men fant ikke noe utstilling 18-19 juni, men 24-25 juni, er det den det er snakk om? Med arrangørene Salten Brukshundklubb og Norsk Belgisk Fårehund Klubb Nordland?

Om det er den så er jeg litt interessert i å finne ut mer om denne Bodøferien ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Bumper denne jeg. Nå må folk begynne å bestemme seg så det kan bestilles hytter og vi kan planlegge litt hva som kan gjøres av turer og lignende. Er litt greit å ha god tid til planlegging :) . Men det virker ikke som det kommer så mange utenbys fra :unsure: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ser jo ut som et vanlig hundetreff jo... :unsure:

Ingen som skal på FERIE.? :rolleyes:

Skulle gjerne kommet jeg, men blir så mye pes med fly osv..og dyrt. <_<

Det Camping området så veldig koselig ut, jeg VIL også være med *grine og sutre* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Djervekvinnen - bor her- har transport

Elisabeth og Buster - bor her- har transport

Scorpioen84 - bor her- har transport

Kiefher - bor her- har transport

pixiegirl - bor her (Fauske) - har transport

Monika! - Vet ikke, men om det er flere fra nærområdet mitt (Verdal) som skal oppåver hadde jo det vært fint da. Kan ikke veien, så er litt usikker :P

Hei der..

Bor på Grong jeg, og vi skal mest sannsynlig oppover til foreldrene mine en tur da, de bor rett utenfor Bodø.

Kunne planlagt å kjøre sammen da? Må bare finne ut av jobbinga til mannen først.

Vil være med!! Vil da hablandingshund, gjør det noe? Kan jeg da ta med søsteren min kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil være med!! Vil da ha blandingshund, gjør det noe? Kan jeg da ta med søsteren min kanskje?

Nei det gjør da ingen verdens ting med blandingshund. Alle er velkommen :P . Vi har forresten og blandingshund. Går vel fint an at søsteren din blir med og vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
    • Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...