Jump to content
Hundesonen.no

Pass av Toddy helgen 2-3 desember.

Recommended Posts

Hei. 

De faste hundepasserne driver og flytter og sambo skal bort , og jeg må jobbe minst 11 timers vakter i forbindelse med varetelling.. Da sliter jeg plutselig litt med Toddypoddy.  

Han kan jo ikke bo med katter og andre smådyr,  og er såpass sterk at jeg ikke tør å la eldre mennesker passe han. Jeg tør heller ikke ha han med miniatyrhunder.  

Jeg er også skeptisk til å la han bo med andre hannhunder, han er usikker med alt det noen ganger fører med seg. Noen ganger. Stort sett er han en grei gutt, om enn noe voldsom. 

Toddy kan ikke være løs pga jaktinstinkt og han trekker . Han trekker ikke i nedoverbakke /på glatt føre etc hvis man kobler han om til halsbånd og ber han om å gå bak. 

Ja, Og så røyter han.. 

Ellers er han en veldig veldig grei og enkel gutt. Han er helt  ekstremt kosete . På grensen til det slitsomme. Det er bare å tilby han en slurk kaffe hvis han maser for mye, da blir han sur og går vekk. Å prøve å dytte han vekk virker mot sin hensikt for da kan du virke irritert og da må du smiskes med. 

Han er en flott hund å snørekjøre med og tar retning og stopp komandoer,  men kan bli usikker og legge seg brått ned i nedoverbakker med andre førere enn meg *kremt * Er du stødig på ski ev klarer å innbilde han at du har kontroll går det greit. Passering av andre hunder i løypa går av og til bra, men det er greit å være forberedt på det verste. Han vil desverre ikke trekke andre enn meg på sykkel, kickbike etc..

Han er en erfaren kløvhund.  

Han klarer fint å være alene hjemme, men kan ikke stå i bur. Da bryter han seg ut.  

Noen som har lyst til å prøve hvordan det er å ha en sånn dærre småteit kosehusky? Du kan gjerne være b-menneske , Toddy er nemlig egentlig ikke klar for åpne øynene før tidligst kl 10 og setter sikkert pris på å omgås folk med hans egen døgnrytme for en gangs skyld.

• Like 2

Får ikke redigert og kom på at jeg bør vise et bilde av dyret [emoji14]
Og nevne at vi bor i lier , Buskerud og at hadde vært praktisk hvis du/dere ikke bodde altfor langt unna. 4e5fcc7fdad294afc480a722ee5d4914.jpg8f8df08f2cf5fa8a8e7b880e29089dec.jpgaacc0f9a1bbc38ca81cf299111dd0d1f.jpg

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Vi har altså fått en helt merkelig utfordring i søkstreningen... Frøkna har plutselig bestemt seg for at i romsøk er det KUN gjenstander plassert langs veggene som er en del av søket 😅 Gjenstander plassert midt på gulvet ignorerer hun totalt. Har prøvd de siste par treningene å kun ha funn i gjenstander på gulvet, men hun leter jo ikke der engang 😅 What to do
    • Takk for tips. Jeg bruker trekksele når jeg er ute og går, men de andre øvelsen ska jeg prøve.   
    • Søksøvelser, alt fra å gjemme godbiter rundt om i stua, pakke de inn i doruller eller melkekartonger, lære inn søksmarkering, gjenkjenning av ulike lukter osv. er god hodetrim. Triksetrening. Du kan også øke belastningen på tur med kløv eller trekk, enten trekke kjetting eller f.eks. akebrett med vekt på osv. Og så skal det vel mye til for at det blir for kaldt for en husky å gå tur, så det er vel bare å kle på seg nok.
    • Jeg deltok ikke i 2023-tråden, men målet mitt med Lykke var å prøve oss på å ta LGT i nosework. Det gjorde vi! Prøvde oss på både bjørk og anis, og bestod begge to.    Mål 2024:  - Delta på minst en konkurranse i nosework - Finne en løsning på emballasjesøk-utfordringene våre i NW - Lære inn "stå" skikkelig - Klare dekk i 1 minutt 
    • Hei. Jeg har en aktiv husky som jeg tok over i maj i år. Verdens finest turvenn og terapi på fire bein. Han krever 1 mil’s gå tur om dagen. Nå den siste tiden så har det vært litt for kaldt for å gå så langt så det har blitt kortere turer. Så lurte litt på om det er noen som har noen tips i forhold til understimulering. Jeg merker at han kjeder seg fort når det blir for korte turer. Vi trener mye lydighet trening på passeringer til andre hunder. Han liker ikke mindre hunder så ibland må man gå en annen vei. Men det blir bedre for hver dag som går.    på forhånd takk.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...