Gå til innhold
Hundesonen.no

En solskinnsdag i Bodø

Betty

Recommended Posts

Idag har det vært knallvær i Bodø, for en gangs skyld, og da benyttet vi anledningen til å reke til fjells med hundene på slep.

Bak den toppen på dette bildet var vi.

linken.JPG

Hundene herjet og koste seg.

buster.hera.JPG

Hera som viser hvordan mannfolk skal behandles B) .

buster.hera2.JPG

Et lite blinkskudd av Buster som slafser å sikler litt.

buster.slikke.JPG

Vi prøvde og å stille opp hundene, og noen fine ble det.

buster.linken2.JPG

Buster som ser ut over "kongedømmet sitt"

buster.linken.JPG

Her satt han veldig pent, og ørehårene flagret i vinden.

buster.linken3.JPG

Her er meg og gullgutten min :)

buster.elisabeth.JPG

Oss igjen.

buster.kontakt.JPG

Her er et av de beste oppstillingsbildene av Hera som vi fikk tatt idag.

hera.linken.JPG

Var en fin og lang tur, og vi holdt oss for en gangs skyld både tørre og rene. Både vi og hundene storkoste oss. Elisa kommer og til å legge ut noen bilder idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at noen syns at hera er mynde lignende......

Da må jeg bare si at Hera er nok den fineste Dobermann bitch`a jeg har sett.

Hera er heller ikke norsk standard Dobermann i utsene, i hele nord europa er Dobermann avlet ned i høyde men har mer bredde.

Usa , frankrike med flere er nok de landene som har tatt best vare på den høye stolte Dobermann rasen.

man kan nok rimelig sikkert si at hund type Hera har mer Mynde å mindre Terrier/pinscher i seg.

men d var da også en grunn til at man tok inn en sort kraftig Mynde ( ikke som disse tynne løps myndene) for å få tilbake høyden man mistet da man krysset inn terrier.

Hera er på alle måter en super bitch og Dobermann i norge har godt av å få inn Hera blod i linjene sine.

Santo 75cm på stømpelesten syns hvertfall ho e den fineste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Buster rødbrune øyne? :P

Her er øynene til buster :P

buster.jpg

Santo: ja vi dobbis folk er nok delt i to. De som liker de mindre kompakte, og vi som liker de litt større og "elegante". Ser jo det på forskjellige land, og hvordan de avler. Noen hunder syns jeg blir for spinkle, mens Hera syns jeg har fin fasong. Hyggelig å høre at du syns godt om henne! :P Traff også en kar her i strøket og han sa at han syns hun var den fineste tispa han hadde sett :P:P Gøy å høre sånnt! Tenk deg Santo og Hera blandet.. Blir MEGA beibier! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg tror nok forslaget var å få ny hund umiddelbart etter du har mistet den du har, ikke før. Det er fordeler og ulemper. Og ikke minst, folk er forskjellige.  Nå kan ikke jeg få ny hund pga. sykdom, men selv om jeg hadde kunnet det hadde jeg nok brukt god tid før neste kom i hus. Nå er det to år(!) siden vi mistet våre, og jeg kjenner jeg er mentalt klar for en ny hund. Men for min del sier helsa nei da, så det blir ikke med det første. Uansett tenker jeg det viktigste er å sette pris på den tiden man har, og ta vare på minnene når de er borte.
    • Tankk. Skal sjekke Librela. Når det gjelder ny hund så har jeg faktisk fått det forslaget av en del. Men hu blir sjalu på andre hunder hvis jeg er for "overstrømmende" så det blir evt om lenge til.
    • Fin tradisjon! Har ikke pleid å sette noen spesielle mål for hundeholdet, men kanskje det kan hjelpe på motivasjonen for ulike ting. Så, her er mine ikke så ambisiøse mål for resten av 2025 (om enn litt sent, hehe): - Har en del hundebøker liggende som jeg gjerne vil komme gjennom. Jeg leser igrunn lite bøker generelt, så blir ganske fornøyd hvis jeg kommer gjennom 2 i løpet av de neste 5 månedene - Sydney har muligens ikke så altfor lenge igjen, så hovedmålet blir å gi henne en så god pensjonisttilværelse som mulig og gjøre mitt beste for å holde henne i god helse.
    • Ja, det ble tre dager av 2025 det... Så her må det oppdateres med nye mål for 2025 for frøken Lilje: Blodspor: - Starte AK Nosework: - LGT - Merkeprøve(r) Kurs: - Passering - Nesearbeid (spor/søk) - Apport for moro skyld?    
    • Mitt forslag er å døyve smertene med en ny valp eller en voksen omplassering med en gang hun går, så slipper du ha det helt ****** alene. Jeg har prøvd begge deler. Det var mye bedre for meg å ha fokus på ny hund med en gang enn å få tid til å savne. De er jo alltid der i minnene og en savner dem, men en ny som krever oppmerksomheten tar den verste brodden ut av smertene. Personlig kunne jeg aldri hatt en ny som liknet for mye. Det blir awkward for meg. Andre velger samme homogene rase om og om igjen. Jeg synes ihvertfall det er langt bedre å ha ny hund å ta meg av med en gang, enn å være uten i lengre tid.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...