Hannah Skrevet 5. Oktober 2017 Rapporter Share Skrevet 5. Oktober 2017 Er ikke på utkikk etter hund, og er heller ikke førstegangseier, men av ren nysgjerrighet lurer jeg bare på hvilken rase du synes passer best til en førstegangseier. Vet at det varierer etter hvilke behov man kan gi hunden og så videre, men sånn generelt sett. Hvilken rase ville du ha foreslått, og hvorfor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QUEST Skrevet 5. Oktober 2017 Rapporter Share Skrevet 5. Oktober 2017 Helt umulig å svare på, da man må vite hva eier ønsker seg og ikke minst kan tilby 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 5. Oktober 2017 Rapporter Share Skrevet 5. Oktober 2017 Det kommer helt an på utgangspunktet. Jeg ville ikke anbefalt krevende bruksraser eller hunder med mye vokt til uerfarne eiere i utgangspunktet, men det kommer helt an på som sagt over, hvilke ønsker, behov, hva man kan tilby hunden, og hvor mye man er villig til å jobbe med å sette seg inn i rasen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hannah Skrevet 5. Oktober 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. Oktober 2017 Skjønner, men la oss si at det var en familie på 3-4 som ikke hadde noe erfaring med hund, men ønsket en fin familiehund som de kunne ta med på tur, men som også var litt lettlært og lydig. «Standar familie- og førstegangshund» Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 6. Oktober 2017 Rapporter Share Skrevet 6. Oktober 2017 Er det ok med pelsstell, og om hunden bjeffer litt? Hvilken størrelse ønsker de seg? Hvor mye aktivitet kan de gi hunden? Sheltie, finsk lapphund, springer spaniel, labrador, collie kan være gode kandidater. Men det kommer altså litt an på spørsmålene over. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hannah Skrevet 6. Oktober 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6. Oktober 2017 35 minutter siden, simira skrev: Er det ok med pelsstell, og om hunden bjeffer litt? Hvilken størrelse ønsker de seg? Hvor mye aktivitet kan de gi hunden? Sheltie, finsk lapphund, springer spaniel, labrador, collie kan være gode kandidater. Men det kommer altså litt an på spørsmålene over. Jeg tror de fleste familier vil ha en stille hund, men kan sikkert godta noen bjeff. Til pelsstell og aktivitet tror jeg kanskje at det blir rundt en timers tur, og minst mulig pelsstell. Alt det jeg skriver nå er jo bare for å prøve å få et utgangspunkt til å finne en fin generell familiehund, for det jeg skriver er nok det jeg tenker en vanlig familie på 3-4 ønsker seg når de leter etter hund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 6. Oktober 2017 Rapporter Share Skrevet 6. Oktober 2017 Jeg ville sagt at det er raser som jevnt over er sosiale og omgjengelige og med en psyke som tåler noen feilskjær uten å bli ødelagt for livet av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts