Gå til innhold
Hundesonen.no

Ulike typer bur

LiLi

Recommended Posts

Jeg lurer på hva som er fordelene og ulempene med de forskjellige typene bur, eventuelt hva som er bruksområdene til de forskjellige typene. Tenker hovedsakelig på stoffbur, plastbur og metallbur. Kan gjerne komme med merker også, hva er bra, dårlig, billig, dyrt osv. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv to bur som jeg er svært fornøyd med! Det ene er "soveburet" som står i soverommet og det er av metall.. Det er praktisk at det kan legges sammen.. En ulempe kan være at alt lyset kommer inn, men det løser jeg bare med å henge et teppe over.. Jeg kjøpte det hos plantasjen og betalte ikke mer enn 300 tror jeg:)

Det andre buret mitt er til transport og av typen atlas.. Var kanskje ikke av den billigste sorten, men det er praktisk fordi om vi skal ta det med noen sted kan vi bare sette på hjul også er det "håndtak" på som vi kan dra det med oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har metallbur i bilen.Et massivt som ikke er sammenleggbart.På soverommet har jeg et Cabana lettvekstbur som han ofte legger seg og sover i om natten (og sikkert på dagen når jeg jobber og).

Jeg bruker det også på utstillinger etc..Kjempe praktisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et såkalt "kattebur" fra dyrlegen som hundene sitter i når vi kjører bil. Det er det største av plastburene man får hos dyrlegen, mener det er Atlas 30, og der får begge hundene rimelig god plass. De sitter sjeldent i bilen lenge. Føler meg tryggere på det i bilen, skulle vi kræsje med noen så er det ingen metallstenger som kan spidde dem, som med metallbur.

Hjemme har jeg et tøybur (fra Ellos) som de har sovet i om natten de to siste ukene. Der har de GOOOD boltreplass, men de har skrapet rimelig mye på burdøra, så den trenger nok en omgang med symaskinen :)

Har også et tøybur fra plantasjen som jeg skal bruke på utstillinger og sånt, men det er uåpnet foreløpig.

Kjøper jeg en større hund med tiden håper jeg på å kjøpe bilbur til denne, uansett håper jeg på å kjøpe metallbur til å ha hjemme til både en ny hund og mine to i løpet av våren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Atlas Car bur i bilen. Utrolig praktisk syns jeg, da det går ann å dele det i to så hundene får hver sin del i buret. Er skyvedører på det og lokk oppå hver del hvor man ha noen småting.

Jeg har et tøybur som jeg bruker på utstillinger hvor 3 Cavalierer har god plass. :) Veldig lett å ta med seg. :)

Et Atlas 40 bur har jeg også. Praktisk med hjul og håndtak. Bruker det på utstilling noen ganger. Dessuten er det praktisk om man reiser med hundene på tog osv. De har god plass i det. :D

Hjemme på stua har jeg et metallbur stående. Det sover Robin i om natta og Oscar pleier å legge seg der på dagtid noen ganger. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Vari Kennel-bur i bilen. Det skrangler ikke så alt for mye siden det meste er av plast. Det får plass i baksetet, derfra ser han bedre ut gjennom vinduene enn om buret hadde vært så stort at det måtte stå bakerst i bilen. Jeg fester buret med bakseteselene. Pippin kjempekoser seg i buret, han har hoppet glad og ivrig rett inn i buret helt fra han var bitteliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et atlas 30 bur som vi bruker i bilen. Veldig greit siden den er passelig størrelse og vi ikke har så stor bil. Har et atlas 40 som står hjemme som Ero sover i om natta og ellers når han måtte ønske det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Atlas Car bur i bilen. Utrolig praktisk syns jeg, da det går ann å dele det i to så hundene får hver sin del i buret. Er skyvedører på det og lokk oppå hver del hvor man ha noen småting.

Å et sånt vil jeg også ha! Synes bare at det er litt stort, tar mesteparten av bagasjerommet. Skal prøve det en av dagene og se.

Ellers sover hun i et Vari Kennel bur om natten. Jeg har også kjøpt et stoff bur som vi skal ha som reiseseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva som er fordelene og ulempene med de forskjellige typene bur, eventuelt hva som er bruksområdene til de forskjellige typene. Tenker hovedsakelig på stoffbur, plastbur og metallbur. Kan gjerne komme med merker også, hva er bra, dårlig, billig, dyrt osv. :D

Jeg har et stort stålbur i bilen som begge er i. Det er greit for det kan slås sammen. Inne ligger tispen i Vari Kennel bur, det kan jeg også bruke hvis jeg skal fly. Pluss at det er tett, varmt og godt for den korthårede hunden min :) Hannhunden har masse pels, derfor har han stål bur som er mer åpent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har vari kennel bur (nest største tror eg) og den er vel ganske grei men problemet er at når gutten her finner ut at den nå er lei av å være der så bryter han opp buret rett og slett. Skjønte ikke kordan har klarte å bøye de stengene som holder gitterdøren lukket men satt opp kamera som viste at han rett og slett sette bakføttene bakerts i vegge og presser med all makt med snuten.

Vurderer nå å kjøpe en skikkelig stålbur men det er ganske lite bruk av bur så eg er ikke helt sikker på om eg trenger ny eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...