Gå til innhold
Hundesonen.no

dobermann

Ronny

hva er finest sorte eller brune dobermann  

40 stemmer

1. 1. sorte

• ja
      30
    • nei
      10
  2. 2. brune

• ja
      19
    • nei
      21

Recommended Posts

Jeg syns d finnes bare en type Doberman, sort/tan.

men brun er da en type hund de å, men innerst inne mener jeg nok at de burde vært

tatt ut av avl som de blå/grå og kamile farvede.

til alle brune Dobermann hunder der ute

ikke bli sur, vil jo ike ha en Dobermann til uvenn om den er brun eller sort. LOL

Hvorfor det? Grunnen til at de fargene du nevner ikke er ønsket på dobermann er vel at de oftest sliter med pelsproblemer. Har aldri hørt at de brune har det, så jeg kan ikke forstå hvorfor man ikke skulle kunne avle på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns d finnes bare en type Doberman, sort/tan.

men brun er da en type hund de å, men innerst inne mener jeg nok at de burde vært

tatt ut av avl som de blå/grå og kamile farvede.

til alle brune Dobermann hunder der ute

ikke bli sur, vil jo ike ha en Dobermann til uvenn om den er brun eller sort. LOL

Bare så det er sagt -til deg og alle andre -, så kom de brune dobberene ut samtidig med de sorte...fawn og blå er noe helt annet,og sliter med mange hudproblemer og diverse.

Den brune dobberen ble godkjent året etter den sorte, så den er ikke en motevri... :P:P

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker godt den svarte, men synes jo Odin er helt skjønn - han åpna øya mine for brune... Så brun og kupert er nok et lite hakk ovenfor den svarte... :P

De e fine kara hele gjengen. men min knapp er nå sort tan :) middels høyde og kraftig :P akkurat som Kiefher :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...