Gå til innhold
Hundesonen.no

Nyfrelst vom og hundemat bruker!

Lizzie

Recommended Posts

Var å kjøpte i går jeg også!

Kjøpte like så godt 20 kg, så har jeg en stund.Kommer til å fore 50/50 med nr 33 og tørrfor.

Hundene synes det var kjempegodt, var helt i hundre når jeg laget til maten :lol:

Ikke at de er videre kresen i matveien, men tydelig at dette var noe orntli`knask.

Monica :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette fôret gis til hunder som muligens har fôrallergi?

Ja, Lucas klødde noe voldsomt, gnagde hull på labbene sine og hadde betennelse i kroppen gjentatte ganger. Det var alltid noe med han og han var ofte hos dyrlegen. Ble prøvd diverse sensitive for o.l men uten virkning.

Alt forsvant når han gikk over til vom og hundemat, har ikke vært syk siden :)

Jeg kommer nok alltid til å bruke det på mine hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke galen pris i det hele tatt nei..Bare synd det stinker så j..... :)

Synes ikke nr 33 var noe særlig lukt av og vaneligvis er jeg veldig følsom i snyteskaftet!

Nr 25 som bl.a inneholder fisk er det visst litt mer lukt av.

Monica :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det billigere å kjøpe en stor 20kg's blokk enn å få det delt opp i 1-0.5kg's blokker?

Tenker eg bestiller imorgen. En 15kg olivers sekk varer 1.5mnd her og hunden er meget aktiv. Gleder meg. :)

Skal bestille nr33 og gi han fersk fiks selv som eg fisker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det billigere å kjøpe en stor 20kg's blokk enn å få det delt opp i 1-0.5kg's blokker?

Tenker eg bestiller imorgen. En 15kg olivers sekk varer 1.5mnd her og hunden er meget aktiv. Gleder meg. :)

Skal bestille nr33 og gi han fersk fiks selv som eg fisker. :)

Forsto det slik at forhandler delte opp 20 kgs blokken uten noe tillegg i pris.

Men du kan jo høre for å være sikker.

Minuset med å tine for så å porsjonsfryse var at man mistet litt næringsstoffer i den prosessen.

Synes det var veldig greit å få det ferdig oppdelt, og hundene elsker det :)

Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Kan dette fôret gis til hunder som muligens har fôrallergi?

Heisann

Vil annbefale deg på det sterkeste og prøve vom og hundemat

Vi har mange mange kunder som har allergi på hundene sine!

Samtlige kommer løpenede tilbake stooor fornøyde,og sier de har fått en helt ny hund,borte er kløe og flass!o,l :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Vil annbefale deg på det sterkeste og prøve vom og hundemat

Vi har mange mange kunder som har allergi på hundene sine!

Samtlige kommer løpenede tilbake stooor fornøyde,og sier de har fått en helt ny hund,borte er kløe og flass!o,l :D

Jeg var nettopp å kjøpte Vom og Hundemat av dere.. :D

Var vel 1 uke eller noe sånt siden.

Men syns det er litt dumt med det at du må tilsette Fiber.

Og at det må kjøpes i 1 kg blokker, da 20 kg ikke blir delt opp.

Men ellers er jeg fornøyd, Diego har fått tilbake appetitten og ser ut som han liker foret.

Selv om jeg må blande vanlig tørrfor sammen med våtforet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp å kjøpte Vom og Hundemat av dere.. :D

Var vel 1 uke eller noe sånt siden.

Men syns det er litt dumt med det at du må tilsette Fiber.

Og at det må kjøpes i 1 kg blokker, da 20 kg ikke blir delt opp.

Men ellers er jeg fornøyd, Diego har fått tilbake appetitten og ser ut som han liker foret.

Selv om jeg må blande vanlig tørrfor sammen med våtforet.

Hei igjen

Nr 33 har vi kun i kg,da dette blir gjort for og holde kosnadene nede,for dere kunder.

Men vi har jo kylling,vom om med laks i 1/2 kg!!

Fiber kan vi ikke tillsette i våt foret,beklager.

Men som jeg sier igjen og igjen til våre kunder,Hunden må ha fiber :D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Tore!

Hva tilsetter dere for at hunden skal få i seg fiber? Tørrfòr?

Da jeg brukte Norwegian Polar ga jeg stort sett bare det. Med unntak av ei høne i ny og ne.

Jeg bruker overhodet ikke tørrfòr lengre. Jeg kan jo selvsagt mose brokkoli og gulrot og blande i. Bør 10% være fiber eller? Tenker på at i NP er det 9% mais. Er vel det som utgjør fiberen da?

Gratulerer forresten med Eddie! Fantastisk flott gutt av bildene å bedømme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Tore!

Da jeg brukte Norwegian Polar ga jeg stort sett bare det. Med unntak av ei høne i ny og ne.

Jeg bruker overhodet ikke tørrfòr lengre. Jeg kan jo selvsagt mose brokkoli og gulrot og blande i. Bør 10% være fiber eller? Tenker på at i NP er det 9% mais. Er vel det som utgjør fiberen da?

Hei Kristin

Cathrine her ikke Tore,hehe

Ja vi forer mest med kjøtt,men gir litt tørrfor for fiberen sin skuld.Grønnsaker er jo og helt topp.

Ja er han ikke flott vell!

Gleder oss en hel hau til vi får ham hjem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Tore!

Du kan fôre med V&H pluss noen spiseskjeer kruskakli. Du kjøper sistnevnte i en ordinær dagligvarebutikk. Mais, som du nevner, inneholder ikke mer enn 2,7% fiber. Kruskakli er derimot nesten 100% fiber. og billig er det også!

Jeg for min del har fôret med V&H uten fiber i over fire år. Gir også andre animalske matvarer, men aldri vegetabilske. Han ennå ikke opplevd at hundene har trengt fiber. Men kanskje hardt arbeidende sledehunder trenger det. Jeg for min del har en jaktmynde som springer mye, og som ikke har overskuddsfett på kroppen. Men han har uansett ikke vist noe tegn på at han trenger fiber. Men V&H inneholder jo også ufordøybare bestanddeler, så det er jo noe bevegelse i tarmen. Men jeg har virkelig blitt imponert over å se en diger, råfôret mastiff på mer enn 70 kilo skite mindre enn en tørrôret hund på mindre enn 15 kilo. Bokstavelig talt! Begge disse hundene har jeg vært med og lufte til stadighet. Mastiffen var min egen, mens den andre - en buhundblanding - tilhørte min venninne borti nabolaget. Ulikheten i mengde avføring var konstant i løpet av flere år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...