Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi prøver og prøver

Djervekvinnen

Recommended Posts

Prøver å stille opp Hera noenlunde. Så igår fikk jeg hjelp fra 3 andre til dette. Vi hadde det ganske gøy, og endte opp slitne og svette :wub: Scorpioen84 tok bilder, jeg og ei veninne prøve å holde og stille hunden opp, og Elisabeth og Buster stod på sidelinjen og motiverte Hera. :wub:

Her er et bilde av meg og ei veninne som fortvilet prøver å stille Hera opp. :P *ler*

oppstilling2lys.jpg

Og her ble vel det beste resultatet..

Oppstilling.jpg

Det vi plages med er å få beina langt nok bak. Må beina anda lengere bak? Gi tilbakemelding, sånn at vi vet hva vi skal prøve på neste gang. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! hyggelig å høre! :D

Jo tror beina skal være paralelle, men det er litt vanskelig siden foten bare autmatisk plopper litt fremfor den andre. ;) Kan også ha litt med vinklingen man fotograferer i også... Det virker som det er en sperre på hvor langt ho tar beina bak.hehe. Men kan jo hende det er bare meg som innbiller meg at de skal være så langt bak.. eller? Får høre hva de sier de som vet om sånnt. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns hu står riktig så bra her! Bakbenet nærmest kamera er tilnærmet prefekt! Få den andre bakfoten paralell med denne, så er hun topp! :D

Skal dere stille henne? eller er det bare for fotografens glede dere stilte henne opp? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange trengs det til å stille en dobberman?

Svar: Minst 3 stk! En til å ta bilder, en til å holde hunden og samtidig holde seg vekke fra kamera,og minimum en som står og leker ojoj for å prøve å holde på oppmerksomheten.... :P

Jeg kan skrive under på at det ikke er lett!

Men et tips - du som eier Hera går vekk...-det er mye bedre om du er foran hunden,og får oppmerksomheten. Da får du hunden til å lene seg mer på fronten, bakbena strekkes bakover,og vips - en pent oppstilt hund!(og så får du den letteste jobben også..hihi) :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange trengs det til å stille en dobberman? (sorry bare måtte!)

Djerve = holder hera å prøver å få til forbeina.

Venninda = prøver å få til bakbeina.

Elisabeth = har buster 10m framfor hera å prøver å se interesang ut...

Scorpioen = bak kamera..

Så 3 holdt nok ikke her nei.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...