Gå til innhold
Hundesonen.no

Hoven hals, dårlig allmenntilstand.


Recommended Posts

En venn sin hund er syk. Hunden hovnet opp i halsen i går og virker dårlig. Var hos dyrelegen igår og fikk metacam, men de fant ingenting som kunne være årsaken, men hunden virker værre i formen idag. 
Det ble funnet flått på øret tidligere i uken og på torsdag fikk hun vondt når min søster var borti snuten hennes. 

Vi kan ikke komme på noe annet enn reaksjon på bitt som kan føre til dette, selvom det ikke er funnet noen bittmerker på henne, utenom den flotten da. Kan det være borreliose? 
Har dere noen tanker om hva det kan være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy var dritdårlig en gang han var ung - og hadde rett og slett halsbetennelse. Han var skikkelig dårlig med høy feber og bare lå i ro i et par-tre dager i hvert fall. 

Flåttbåren sydom slår vel ikke ut på den måten - og ikke så kjapt, tror jeg. Har hunden høy feber - og tok de blodprøver for å se om det var infeksjon i kroppen? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Siri said:

Willy var dritdårlig en gang han var ung - og hadde rett og slett halsbetennelse. Han var skikkelig dårlig med høy feber og bare lå i ro i et par-tre dager i hvert fall. 

Flåttbåren sydom slår vel ikke ut på den måten - og ikke så kjapt, tror jeg. Har hunden høy feber - og tok de blodprøver for å se om det var infeksjon i kroppen? 

Takk for innspill, eier har ikke svart på en stund så regner med de kanskje er hos dyrelegen igjen. Hun har ikke nevnt noe om blodprøver så det vet jeg ikke. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...