Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Ålesund 2017


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Så ingen som hadde startet en tråd tidligere, så da gjorde jeg det :)

Hadde ca 70 mil opp dit håpet på stor-Certet til Stjerne og dro med meg Huldra (valp) og Orca også, selv om det ante meg at Orca ikke helt ville være i dommers smak. 
Første rase i ringen var Alaska Malamute og jeg fikk bekreftet hva jeg hadde hørt om at dommer var streng. Kun 1 CK delt ut. 
Jaja, skal visst være glad for flat rød og en blå var mine tanker, samtidig som jeg ikke utelukket 2x gult. 

Heldigvis gikk det litt bedre enn 2x gult :D 

Orca fikk Very Good, helt OK. Han har 2 CERT, men det er helt OK at han får VG da han har noen ting å plukke på. 
Huldra ble BIR valp i sterk konkurranse med segselv, men fikk pene ord av dommeren (de fleste står ikke på kritikken). 
Stjerne hadde konkurranse av 3 andre tisper men trakk det lengste strået. 
CK, CERT, CACIB og BIR! :banana: 

Stjerne trenger nå en trekkhundprøve for polare raser for å bli N UCH, og det skal vi prøve oss på til vinteren igjen (håper tiden strekker til i år da jeg skal ha praksis i studiet her i nærheten, i stedet for å pendle inn til Oslo som jeg har gjort denne vinteren). 

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yumi var prinsesse vilikke i dag, så hun som vanligvis går som et tog med fantastiske bevegelser og står som en påle hoppet og snurret og sto på tre bein. For en dommer som virkelig var ute etter bevegelser gikk ikke det helt inn, og det ble excellent og takk for i dag. Han likte ikke halen hennes heller, men resten så ut til å være greit. Ikke så lett å si for engelsken var ikke helt på plass og han brukte lite kjente begreper, så kritikken ga ikke så mye :P 

"in type, sicssor bite, good expression of breed, short body, no perfect pail, dep chest, no perfect movement"

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med dagen!

Stilte Sanna og den lekre broren hennes i unghundklassene og begge fikk excellent. Wilbert ble nummer 2 og Sanna nummer 3. Jeg vet ikke hva Sanna ble trekt for, for kritikken var super og feilfri, men Wilbert ble trekt fordi han syntes det var litt skummelt i ringen. Han bor på en gård på et øde sted og trenger å ut litt mer å treffe folk. Tror ikke det er så mye som skal til, det var på langt nær snakk om noe panikk, bare veldig usikkerhet. Hadde det ikke vært for det så er jeg sikker på han kunne nådd ganske langt, for dommeren syntes han var helt fantastisk. Men så klart helt riktig å ikke gi ck denne gangen.

Så Nora da:heart: Jeg hadde et lite håp om å ta en "hattrick" og bli beste tispe for tredje år på rad i Ålesund, men det er ikke noen automatikk å få til det med en såpass tallrik rase. I år var det 40 påmeldte bernere, ca halvt om halv med hanner og tisper. Men jammen gikk det ikke veien!
Først vant hun championklassen på 3 stk med CK og ble deretter beste tispe med CACIB for tredje året på rad :D SuperNora! Hun trakk også det lengste strået i BIR og BIM og ble BIR!
Hun fikk denne flotte kritikken:

"Vakker velpresentert tispe av utmerket type og helhet. Vakkert hode og uttrykk. Utmerket hals og overlinje. Utmerket kropp og bensamme. Velvinklet. Vakker pels og farge. Beveger seg med utmerket steg og herlig energi. Vises i super kropp og pelskondisjon. Velpresentert."

Vakre Wilbert:
591975383ec33_Wilbert2.thumb.JPG.4c459e00ce9ca727cb901d864b8ddf76.JPG

Og beste Nora'n min:
59197599d5497_Nora2.thumb.JPG.b0c3d811ba100cb429c44ec0e89da8fb.JPG
591975a70aced_Nora5.thumb.jpg.0ff8a8b97862a2c4b47d3812c6a9098a.jpg

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Line skrev:

Yumi var prinsesse vilikke i dag, så hun som vanligvis går som et tog med fantastiske bevegelser og står som en påle hoppet og snurret og sto på tre bein. For en dommer som virkelig var ute etter bevegelser gikk ikke det helt inn, og det ble excellent og takk for i dag. Han likte ikke halen hennes heller, men resten så ut til å være greit. Ikke så lett å si for engelsken var ikke helt på plass og han brukte lite kjente begreper, så kritikken ga ikke så mye :P 

"in type, sicssor bite, good expression of breed, short body, no perfect pail, dep chest, no perfect movement"

Du fikk jo riktig så lang kritikk av han du. 
Tror flesteparten av kritikkene hans starter med "in type".
Ja, bortsett fra denne da: "i confirm the right of this champion"

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Justisia skrev:

Du fikk jo riktig så lang kritikk av han du. 
Tror flesteparten av kritikkene hans starter med "in type".
Ja, bortsett fra denne da: "i confirm the right of this champion"

Han hadde noen artige da - east west front f eks :lol: Veldig trivelig dommer da, selv om det ikke helt var noen rød tråd i alt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Han hadde noen artige da - east west front f eks :lol: Veldig trivelig dommer da, selv om det ikke helt var noen rød tråd i alt. 

Haha måtte inn og sjekke. Samme dommer som på Collie, de fleste der fikk kanskje kritikker med 4-5 ord til sammen :P  Spesielt den ene, "in type, balenced, right coat" :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Line skrev:

Han hadde noen artige da - east west front f eks :lol: Veldig trivelig dommer da, selv om det ikke helt var noen rød tråd i alt. 

Det er jo ganske vanlig terminologi, det? Ihvertfall for amerikanere, som ikke tenker så mye over krigen, lizm :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...