Gå til innhold
Hundesonen.no

5mnd valp og kloklipping


Elli
 Share

Recommended Posts

Valpen min er nå 5mnd og midt i tannfelling. Han lekebiler fortsatt og det virker som han har begynt å teste grenser, men er stort sett en utrolig snill gutt :P Han har aldri elsket å få klørne klippet, men har sittet stille og fått godbit etter hver negl. Men i dag så sprellet han og bet hardt, og han virket veldig "sint" på hendene mine som holdt poten fast. Jeg begynte å blø men ga meg ikke før jeg hadde klippet en negl. Da ga jeg han godbit og lot han gå. Prøvde også å både si nei og snakke rolig til han underveis uten nytte. Er dette bare alderen eller er det noe jeg burde gjøre annerledes? :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt alderen. Jeg venter ut min, så får hun gå når hun er rolig. Altså hun speller og kødder, jeg gir meg ikke, klipper litt og når hun roer seg tar jeg én klo også får hu gå. Gidder ikke "belønne" tullinga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker store godbiter til min som er urolig, når han er rolig og jeg får klippe en klo får han en slik godbit også får jeg gjerne klippet både to og tre stykker til før han er ferdig å tygge, på den måten blir det hele litt mer positivt og man gir valpen noe å konsentrere seg om. 

I tillegg klipper jeg stortsett etter tur/aktivitet når valpen er sliten, og slipper aldri valpen før den er rolig. Når den begynner å sprelle så holder jeg bare å hverken sier eller gjør noe annet før den er rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...