Gå til innhold
Hundesonen.no

Delt bosted for hunden

Minutt
 Share

Recommended Posts

De som har delt bosted for hund, hvordan fungerer det/hvordan fungerer hunden?

Tenker gjerne på par som har en hund sammen, for så å velge å gå fra hverandre - og så velge en samværsordning ift hunden.

Kanskje rart spørsmål, men ønsker å vite om det går greit, om hunden eventuelt viser annen atferd med en slik overgang, generelle erfaringen, og så videre - og om noen kanskje mener det er bedre med ett og samme stabile hjem, ikke bytting annenhver uke eller hva nå samværsordningen legger opp til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen direkte erfaring, men jeg tenker at det må da gå helt greit! Hunden er jo kjent med og vant til begge. Begge hundene mine har egentlig to hjem som de er overlykkelige for å komme til; med eldste er det familie og med yngste er det hos oppdretter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Nemi i skilsmissegave av foreldrene mine, og i 7 år nå har vi flyttet fram og tilbake annenhver uke. :) Det har fungert veldig greit, og hun er like komfortabel i begge husene. Hun har lært seg at det er forskjellige regler i de ulike husene uten problemer - for eks. får hun ligge i sofaen hos mamma, men ikke hos pappa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira fulgte meg da foreldrene mine skilte seg, hun stressa i et døgn ca første gang vi flyttet til mammas nye hus og etter det var alt greit. Nå bor vi for oss selv, men pga min helse er vi innimellom hjemme hos mor eller far for en ukes tid og det er 0 stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider