Gå til innhold
Hundesonen.no

Lydighet klasse 1, hva skal man gjøre?

Isabel

Recommended Posts

• 4 years later...

Klasse 1:

Tannvisning

Fellesdekk 2 minutter

Lineføring

Fri ved foten

Dekk fra holdt

Innkalling fra sitt

Stå under marsj

Fritt hopp over hinder

Hmmm, fritt hopp over hinder kan jeg følge med hunden da? vi har jo trent agility noen år menne greit å høre (og ja min gamle BC tenkte å kanskje starte i lydighet :aww: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fritt hopp over hinder skal du gå med hunden på din venstre side (fot) rett mot hinderet og du skal gi kommandoen "hopp" slik at hunden hopper over, fremdeles ved din side. Og så skal dere fortsette å gå noen meter før dere stopper opp (hunden skal da sette seg) og øvelsen er ferdig! Enkelt forklart :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fritt hopp over hinder skal du gå med hunden på din venstre side (fot) rett mot hinderet og du skal gi kommandoen "hopp" slik at hunden hopper over, fremdeles ved din side. Og så skal dere fortsette å gå noen meter før dere stopper opp (hunden skal da sette seg) og øvelsen er ferdig! Enkelt forklart :aww:

Takker, da kan jeg krysse det av på listen :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, da kan jeg krysse det av på listen :hmm:

Anbefaler deg å søke på videoer på nett over klasse 1. Det ligger nok mange inne på Vimeo eller Youtube. Tror også det ligger noen på Canis-tv :aww:

Kan også anbefale videoene fra Svartberg, selv om disse er fra det svenske lydighetsprogrammet, som er noe anderledes (de har holding av apport og en annen hinder-øvelse, og ikke fri ved foten?) Men det er uansett inspirerende å se deres videoer:

http://www.svartbergs.se/lasvart.html Helt nederst på siden. Spesielt videoene med Skoj er knallbra! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...