Gå til innhold
Hundesonen.no

turer i regnvær. reduserte?


MarieR

Recommended Posts

Ja, det gjør nok det. Her har det regnet i bøttevis de siste dagene, og det har blitt lite med tur.

I forigårs fikk de èn tur på ca 1-2 timer, i går fikk de ingen :) og i dag blir det sannsynligvis også bare en. De er ute på tur nå og har vert borte i 1 times tid.

Men nå har vi en stor inngjerdet hage da, der de får være så ofte de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei egentlig ikke. Det hadde ikke gått an her for da har turene blitt redusert til ingenting i ukesvis i strekk :) . Eneste er at vi går litt fortere på slutten, og det har hendt at vi drar et sted sammen med Elisa og Hera, som hundene kan løpe løse på mens vi sitter gode, varme og tørre i en gapahuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvor mye det regner. Bøtter det ned, så gidder jeg liksom ikke å dra hundene på tur. Og da mener jeg å bokstavelig talt dra de etter meg i bandet. Det har vi testet ut før, og det ender med at jeg går først, med to hunder på slep i band...

Om det ikke bøtter ned, så tar vi oss en tur ut. Men vi teller hverken antall turer, lengde eller tid. Uansett vær og føre. Ingen dager er like mhp aktivitet, type og lengde (annet enn dagene vi er på fellestrening da...). Så variasjonen er stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke lik lengde eller mengde turer hver dag når det regner nei, iallefall ikke sånn som nå. men prøver å følge med på været da, og når det har roet seg sånn smått, smetter vi ut :).

De få gangene det skjer. Hater regn! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår gikk vi ikke tur i det hele tatt. Det bøtta ned, og da er det ikke gøy å gå tur for hverken to- eller firbeinte. Tissebæsjeturer i hagen bare. Når vi først går tur går har vi flere "rundturer" å velge mellom, den korteste tar en halv time. Pippin og jeg er enige om at det er kjedelig å snu og gå tilbake samme veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...