Gå til innhold
Hundesonen.no

Vorte ved siden av øyet?


Miwinast
 Share

Recommended Posts

Sansynligvis en liten papilloma. Helt ufarlig så lenge den ikke begynner å vokse. Gjør den det burde den fjernes. En grei måte å finne ut om den vokser på er å måle den en gang i måneden og skrive det ned i en kalender eller liknende. Veldig grei informasjon for veterinær å ha senere om den skulle trenge å fjernes også.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Polfarer skrev:

Sansynligvis en liten papilloma. Helt ufarlig så lenge den ikke begynner å vokse. Gjør den det burde den fjernes. En grei måte å finne ut om den vokser på er å måle den en gang i måneden og skrive det ned i en kalender eller liknende. Veldig grei informasjon for veterinær å ha senere om den skulle trenge å fjernes også.

 

Hva skjer hvis den vokser? Min gamle frøken har 2 slike nemlig, ett på hvert øye. 
Jeg vet ikke om den vokser da, men lurte på hva som skjer hvis den vokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MegaMarie skrev:

Hva skjer hvis den vokser? Min gamle frøken har 2 slike nemlig, ett på hvert øye. 
Jeg vet ikke om den vokser da, men lurte på hva som skjer hvis den vokser.

Først og fremst er det på grunn av plasseringen at en ønsker å fjerne dem om de vokser. De kan bli irriterende hvis de vokser seg store nok. Og når de først begynner å vokse så vokser de gjerne raskt. I tillegg så er det jo en bitteliten sjanse for at de kan bli ondarta. Hvor ofte det skjer er jeg ikke sikker på. Men tviler på at det skjer veldig ofte. De fleste hunder har en eller flere slike små papillomaer ett eller annet sted på kroppen. Min har en på innsiden av øreflippen for eksempel. 

Ingen ting å bekymre seg over ihvertfall! :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Det som bekymrer oss litt er at den ikke var der på onsdag(sjekket et bilde fra den dagen). Så den har dukket opp veldig kjapt! Men vi følger med, hvis den blir større tar vi henne med til vetrinær :-) Oppdaterer isåfall her slik at andre kan se tilbakemelding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Miwinast skrev:

Tusen takk for svar! Det som bekymrer oss litt er at den ikke var der på onsdag(sjekket et bilde fra den dagen). Så den har dukket opp veldig kjapt! Men vi følger med, hvis den blir større tar vi henne med til vetrinær :-) Oppdaterer isåfall her slik at andre kan se tilbakemelding. 

Slike papillomaer kommer gjerne av ett virus så det at den ikke var der for mange dager siden er ikke noe å bekymre seg over det heller. De sukker gjerne opp veldig raskt. Noen ganger forsvinner de igjen, noen ganger forblir de slik de er og en sjelden gang vokser de seg større etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...