Gå til innhold
Hundesonen.no

Hevder dyr i Hollywood nektes mat og veterinærhjelp


Guest Maries
 Share

Recommended Posts

3 timer siden, QUEST skrev:

Nja.. I teorien så har de visse rettigheter. Vi ser jo gang på gang på gang, at i praksis så kan eierne gjøre  omtrent hva de vil.. Med saksbehandlingstid på 6,7 år og mere pluss latterlige lave straffer, så er den egenverdien ikke mye verdt..

Mmm, vi ser vel nok av lave straffer - om noen. Henleggelse er jo alltid populært. Det er på ingen måte forbeholdt dyr...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Som jeg prøvde vagt å hinte til i forrige innlegg, dette er ting jeg kan, direkte jobber med, daglig diskuterer, møter på utfordringer, observerer, leser og erfarer, møtt og hørt på seminarer av kjent

I forhold til artsbevarelse, Langedrag har sørget for at snøreven blir bevart etter beste evne ... Vi har panda i Kina som også blir satt ut i det fri med tid og stunder. Det samme med gorillabarn som

Så folk som jobber i et yrke har ikke lov å uttale seg om hvordan ting er, fordi vi er "biased" og har en økonomisk agenda bak det? For noe forbanna sprøyt. Hvis du tror folk blir i disse yrkene

1 time siden, QUEST skrev:

Hvis jeg skulle fortsatt om akkurat denne 'ukulturen' så hadde jeg blitt sittende foran tastaturet i mange timer og det kjenner jeg ikke at jeg orker nå. :P Men en liten sak om feminister.. Den svenske kvinnen som satt i rullestol og ble voldtatt av fem menn.. Heldigvis så stilte feministene opp i denne saken,  de demonstrerte nemlig mot ...rasisme.. :blink:

Så når 5 immigranter voldtar en dame, så er det ukultur, men når 3 skandinaver voldtar ei dame, så er det ikke ukultur? Eller hva vil du frem til? Jeg skjønner skikkelig ikke poenget ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Så når 5 immigranter voldtar en dame, så er det ukultur, men når 3 skandinaver voldtar ei dame, så er det ikke ukultur? Eller hva vil du frem til? Jeg skjønner skikkelig ikke poenget ditt. 

Det er 'ukultur' begge deler men det er like stor 'ukultur' å forsvare utøverne av førstnevnte sak, særdeles når man kaller seg selv 'feminist'. 

Det er mye jeg heller ikke skjønner..  En gang respekterte jeg feminister. Jeg så på dem som sterke kvinner som sto opp for kvinner, likestilling, likeverd, og ikke minst frihet fra undertrykkelse av kvinner. Det var det jeg trodde at feminister var i alle fall.. At jeg tok fullstendig feil, har jeg i de senere år fått bekreftet, godt og grundig.. At jeg ble mildest talt overrasket når jeg etterhvert så at feminister støtter en ideologi som på alle måter undertrykker kvinner, ser på kvinner som underordnede og som en eiendom, krever at kvinner skal være tildekkede og mener æresdrap og steining er helt innafor( også av voldtatte kvinner..) ja da innså jeg at feminister på ingen måte sto på kvinnenes side.. Eksemplet jeg nevnte ovenfor er på ingen måte enestående, dessverre. En bisarr opplevelse og svært skuffende, kan jeg legge til. 

Joda, feministene står på kvinnenes side(?) hvis det er vestlige menn som 'tråkker over' da mangler det ikke på engasjement! Det er enten dørgende stille hvis det er ikke-vestlige det dreier seg om, eller så støtter de overgriperne..

Faktisk så fremstår tilhengerne av PETA som både sindige og rasjonelle i forhold og det sier jo litt.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at det diskuteres feminister og slaver i en tråd om dyrehold. Dersom noen mener at det å eie dyr er slaveri, så greit, da får du mene det. Så tilbake til tema, anyone?

(Siden noen her hevder) at dyreparker holder dyr kun for underholdningens skyld, greit nok... og du har vel bikkja di fordi du syns hobbyen er gøy? Jeg har bikkja mi fordi jeg syns det er gøy, aka underholdning. 
Hva mener dere er betydelige forskjellen? Savner ikke bikkja di friheten og å kunne ha valget til å velge hva de skal spise i dag og hvem de skal ha seg med? Retten til å skape og beskytte territorier, retten til å gå med sykdom og skader som ingen veterinær hjelper de med? Retten til å bli skutt, skulle du være så uheldig å være et neshorn eller elefant? Eller er det kun for ville dyr at dette er et viktig poeng for at trivsel skal være ytterst best?
Hva er frihet, og hvorfor tror dere dyr ser på dette med frihet som noe viktig? Det er umulig å vite hva dyr tenker om dette, og slik jeg ser det så har ikke dyr noe konsept om hva "frihet" er og er noe de lengter etter. Isåfall så ville ikke falkonering vært en sport, delfiner som jobber for marinen fritt i åpent hav ville ikke eksistert og bikkja di ville stukket av på tur så fort båndet var av... hvilket enkelte gjør, men vi fanger de inn igjen og tvinger de til å leve videre med oss. Huff, vi er så fæle... 
Dyr ønsker trygghet, de ønsker en sikker kilde til mat, de ønsker mulighet til å utfolde naturlig atferd. Alt dette er ting som moderne, gode dyreparker har som mål å gi dyrene sine, og enda litt til. Store, åpne hegn som ikke lengre kan kalles "bur". Dyr bak gitterbur er ikke jeg noe fan av heller, typ hva man ofte ser i enkelte parker i Europa og Asia. Men dyrepark-hold utvikler seg stadig, nye kreative løsninger som gjør at hegn blir mer åpent, blir mer naturlig, og allikevel trygt og berikende for dyrene som bor der - dette har jeg ingen problemer med å støtte.


Og hvorvidt dette med domestisering eller ei... Et vilt, ikke-domestisert dyr kan være tamt. Et domestisert dyr kan være vilt. Som nevnt tidligere av 2ne. Domestisering har oftest sammenheng med om dyret har et bruksområde for mennesket, og har lite å si om dyret klarer seg på egenhånd i naturen. Det sier ingenting om tilpassningsevnen til dyret, om den takler fangenskap bra eller dårlig. Enkelte dyr fungerer ikke i fangenskap, men veldig mange dyr gjør det, domestisert eller ei. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...