Lottemor Skrevet 6. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 6. Januar 2017 Hva er egentlig reglene for reise med hund? Slik som jeg har forstått skal hundene 1-5 døgn før innreise til Norge ha ormekur, og 21 dager før innreise til Danmark skal de ha rabiesvaksine. Er det bare rabiesvaksinen som gjelder i alle EU-land? Evt hvordan er reglene i de forskjellige landene i EU? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 6. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 6. Januar 2017 Det må du nesten sjekke med det aktuelle landet, fordi det er forskjellige regler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 6. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 6. Januar 2017 Hvert enkelt lands myndigheter kan fortelle deg minimumskravene, men det kan også være greit å snakke med for eksempel lokale oppdrettere for tips og anbefalinger. Da jeg var i Ungarn i høst var jeg for eksempel på forhånd blitt anbefalt å gi hundene noe som beskyttet dem mot utøy og insekter. Det er ikke et krav for å komme inn i Ungarn, men det er til det beste for hundene. Jeg vet også andre land kan ha slike anbefalinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hampus Skrevet 6. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 6. Januar 2017 Om du skal holde deg innenfor Eu, og de samarbeidende landene, er denne linken fin å bruke: http://www.who-rabies-bulletin.org/Travel/Pet_Travel_Regulations.aspx Vi reiser mye utenfor Norden, og gir i tillegg til de vanlige vaksinene og rabiesvaksine en vaksine mot leptospirose. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irinne Skrevet 11. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2017 Hei! Nylig, jeg bor i Norge. Jeg er polsk og jeg lurer på hva dokumenter trenger jeg for å bære min hund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 11. Januar 2017 Rapporter Share Skrevet 11. Januar 2017 14 minutter siden, Irinne skrev: Hei! Nylig, jeg bor i Norge. Jeg er polsk og jeg lurer på hva dokumenter trenger jeg for å bære min hund. Litt uklart hva du mener. Er det hvilke papirer du trenger for å innføre hunden til Norge? Eller for å omregistrere hunden? Eller om du må bære med deg papirer til daglig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts