Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Her ble helgen mer dramatisk enn vi ønsket. Lille jenta mi sluttet å puste natt til søndag og ble hentet i ambulanse. Begynte heldigvis å puste igjen rett før ambulansen ankom men så lilla og stiv hun var så trodde vi at vi kom til å miste hun. De konkluderte med aspirasjon og at det mest trolig ikke skjer igjen men kjenner jeg sliter veldig med å slå meg til ro med det :(

Takket være x antall hundefødsler med livløse valper så klarte jeg å forholde meg forholdsvis rolig og fikk jo til slutt liv i hun. Men det er virkelig de jævligste minuttene hittil i livet mitt!

• Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

3 mm lykke med hjerteslag på UL idag 

Da ruger jeg på fineste blastocysten ❤️ Og for første gang ligger en liten rakker i fryseren

Julehilsen fra magen til sonen  Blir så fascinert over hvor mye som har skjedd på 2 korte uker! Helt ufattelig at dette bare var en klump da, mens nå har den tydelige armer + bein, man ser f

Posted Images

Skrevet
2 timer siden, turbogutten skrev:

Her ble helgen mer dramatisk enn vi ønsket. Lille jenta mi sluttet å puste natt til søndag og ble hentet i ambulanse. Begynte heldigvis å puste igjen rett før ambulansen ankom men så lilla og stiv hun var så trodde vi at vi kom til å miste hun. De konkluderte med aspirasjon og at det mest trolig ikke skjer igjen men kjenner jeg sliter veldig med å slå meg til ro med det :(

Takket være x antall hundefødsler med livløse valper så klarte jeg å forholde meg forholdsvis rolig og fikk jo til slutt liv i hun. Men det er virkelig de jævligste minuttene hittil i livet mitt!

Åh fytti så skummelt! :| :hug: 

Skrevet
Uff, så skummelt, @turbogutten! Godt det gikk bra! :hug: 

Fy fader @turbogutten det hørtes rett og slett helt forferdelig ut, skjønner godt at du ikke klarer å slappe av helt. Men så godt at dere var tilstede og at det gikk så bra! [emoji4]

Åh fytti så skummelt! [emoji52] :hug: 

Det var rett og slett helt ******. Og har så utrolig vondt i kroppen i dag, har sikkert spent hver eneste muskel i kroppen mens det holdt på!
Skrevet
Akkurat nå, turbogutten skrev:

Det var rett og slett helt ******. Og har så utrolig vondt i kroppen i dag, har sikkert spent hver eneste muskel i kroppen mens det holdt på!

Tror jeg på! De sjekket henne vel skikkelig, over alt og sånt? Håper virkelig det ikke skjer igjen. :hug: 

Skrevet
Tror jeg på! De sjekket henne vel skikkelig, over alt og sånt? Håper virkelig det ikke skjer igjen. :hug: 

Ja, de tok flere blodprøver og hun ble koblet til elektroder og slikt. Så håper de testet det de kunne teste :/ Krysser fingrene for at det ikke skjer igjen!

Å fyh! Så skummelt @turbogutten :shocked: Godt jobba med å holde deg rolig (etter forholdene) mens det sto på. Enda godt det gikk bra :hug:

Jeg tror det er det man kaller morsinstinkt. I det vi satt i ambulansen og hun var koblet til overvåkning så innså jeg vel hvor nære på det var og da trillet tårene.
Veldig takknemlig for at det gikk bra!
Skrevet
4 timer siden, turbogutten skrev:

:hug: Hjelpes! Enda godt det gikk bra :hug: 

Skrevet
6 timer siden, turbogutten skrev:

Så ekkelt! Sånt er ikke gøy. Heldigvis tåler de mer enn man skulle tro, disse små kroppene. 

Skrevet
7 timer siden, turbogutten skrev:

:o For et mareritt! 

Skrevet
7 hours ago, turbogutten said:

Grusomt :( 

jeg forstår godt hvordan du opplevde det. Så godt at det gikk bra! 

Skrevet

Og jeg kjenner jeg er veldig klar på at jeg vi samsove når den tid kommer..

Her har jeg litt hyggelige nyheter :) Ser ut som at jeg har EL nå, med kun lavstimulering. Skal i gang med nytt IVF forsøk straks, så hadde ikke takket nei til positiv test helt på tampen. 

• Like 12
Skrevet

Takk for alle tanker [emoji173]️

Verste er tanken om at det kan skje på natten, legen mente jeg kom til å våkne om det skjedde men risikoen for at jeg ikke gjør det er jo der. Og ja her blir vi å fortsette med samsoving iallefall i 6 mnd. Etter 6 mnd skal babyer ha utviklet muligheten til å rense opp i hals/nese dersom noe setter seg fast, så da kanskje jeg kan vurdere egen seng til hun.

Skrevet
20 minutter siden, turbogutten skrev:

Takk for alle tanker emoji173.png

Verste er tanken om at det kan skje på natten, legen mente jeg kom til å våkne om det skjedde men risikoen for at jeg ikke gjør det er jo der. Og ja her blir vi å fortsette med samsoving iallefall i 6 mnd. Etter 6 mnd skal babyer ha utviklet muligheten til å rense opp i hals/nese dersom noe setter seg fast, så da kanskje jeg kan vurdere egen seng til hun.

Jeg tror det er utrolig hva vi mødre merker, selv når vi sover.

Helt utrolig å tenke på at jeg hadde planer om at C skulle sove på eget rom fra dag én... kan si det sånn at jeg ombestemte meg i det sekundet jeg fikk han i armene mine :) Her blir det også samsoving :)

Skrevet

Alle nyfødte har pustepauser innimellom. Jeg lærte for litt siden at det kan være mororefleksen ("fallskjermrefleksen", at de slår ut med armer når de "faller" feks) som gjør at de henter seg inn igjen. Det krever at de ligger på ryggen, slik at de har mulighet til å på en måte slå ut med armene. Dette er utenom aspirasjon da, men heller de "vanlige" pustepausene. Det kan være derfor det oppstår slike situasjoner, evt også med hjertestans, i bil. Det kan med andre ord være lurt å tenke på at babyene har plass til slå ut med armene :) Alvorlige situasjoner oppstår ikke så ofte, heldigvis. :) 

Skrevet

Jeg våknet stadig av at A hadde små pustestopp når han var baby.  Helt naturlige kortvarige pustestopp ,  men nok til at jeg var lys våken på et nanosekund. Det er helt utrolig hva morsinstintinktet gjør med sansene. 

Fortsatt så våkner jeg hvis A er i ferd med å bli syk e.l.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
    • Velkommen tilbake!
    • Å, så herlig! Jeg har siklet på den rasen innimellom. Arbeidshund med en del vokt, jeg har hørt den beskrevet som en blanding av rottweiler og berner sennen? Håper du poster her og oppdaterer, veldig spennende!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...