Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

20. desember

Øvelse: Hoppe opp på vegg/tre

Ok, denne her ser jo bare søkkimponerende ut, ikke sant?! 

Jeg har ikke lært den inn selv, men synes denne videoen forklarer det på en bra måte:

Nå gleder jeg meg masse til å se begynnelsen på denne hos dere! Og til våren så skal det vel sitte, tror dere ikke? :D

• Like 2
Skrevet
21 minutter siden, Poter skrev:

20. desember

Øvelse: Hoppe opp på vegg/tre

Nå gleder jeg meg masse til å se begynnelsen på denne hos dere! Og til våren så skal det vel sitte, tror dere ikke? :D

Åff cårs!!! Lett som en plett :o 

Skrevet

Eh, ja, kanskje vi kan vise frem denne i julekalenderen 2017? ? 

Mye å gjøre nå frem mot jul, men vi får kose oss med noen kalenderluker i romjulen kanskje?

Skrevet
56 minutter siden, Siri skrev:

Åff cårs!!! Lett som en plett :o 

Haha, ja isipisi :P Nei, men å gå på ei plate med alle fire beina og evt. begynne å ha den litt opp mot veggen, det må vel de fleste få til?

4 minutter siden, Artemis skrev:

Eh, ja, kanskje vi kan vise frem denne i julekalenderen 2017? ? 

Mye å gjøre nå frem mot jul, men vi får kose oss med noen kalenderluker i romjulen kanskje?

Klart!

Skrevet

Her er det høljregn og kuling fremover til over nyttår påstår TV2, så spørs om vi kommer til å øve på dette i morgen :P

Skrevet
20 timer siden, Avani skrev:

Vi henger skikkelig etter i julestria her også, skal klare alle utfordringene men kanskje ikke før julaften :)

Ja, det er ikke lett å rekke over alt! Og når det gjelder adventskalenderen så er det helt greit :) Denne skal det ikke være noe stress med. Man tar det man rekker over :) Så kan det kanskje fungere som inspirasjon senere.

20 timer siden, *Kat84* skrev:

Her er det høljregn og kuling fremover til over nyttår påstår TV2, så spørs om vi kommer til å øve på dette i morgen :P

Her også! Skikkelig drittvær! Glatt og ekkelt ute og heller få plasser det er forsvarlig å trene. Men denne øvelsen skal jo ta tid, så vi får nok tidsnok sny og bedre føre :)

8 timer siden, Anette skrev:

*dra på monter og kjøpe plank * :P

Yey! Gleder meg til å se hva dere får til!

Jeg har ikke fått trent med Eine i dag for han er skikkelig dårlig i magen. Blodig diare og oppkast :hmm: Så han må få hvile. Men jeg har lyst å prøve på denne senere, om den ikke blir for hard for kroppen hans. Ser jo så dritkult ut, da!!

Skrevet
4 timer siden, Poter skrev:

Her også! Skikkelig drittvær! Glatt og ekkelt ute og heller få plasser det er forsvarlig å trene. Men denne øvelsen skal jo ta tid, så vi får nok tidsnok sny og bedre føre :)

Treninga stopper ikke opp fordi kalenderlukene ikke er mer ;) Så det som ikke er på plass til nå, og de grunnferdighetene som ikke har vært inne frem til nå skal trenes på videre :) 

Vi har hatt stor fremgang på å sitte bamse for eksempel(som jeg har omdøpt til Teddy for å skille fra uvaner jeg har lært inn tidligere), og jeg har fått sterk bekreftelse på at spor er tingen for oss. Det har også gitt videre inspirasjon og lyst til å satse stort der :D 

Og Sjef har faktisk benyttet det å lukke dør til noe fornuftig. 
Eksen gikk ut på badet her i går, og døra var ikke helt igjen. Han setter seg ned, og Sjef dytter igjen døra når jeg sier det :D Flink gutt det :wub: 

Skrevet
15 timer siden, *Kat84* skrev:

Treninga stopper ikke opp fordi kalenderlukene ikke er mer ;) Så det som ikke er på plass til nå, og de grunnferdighetene som ikke har vært inne frem til nå skal trenes på videre :) 

Vi har hatt stor fremgang på å sitte bamse for eksempel(som jeg har omdøpt til Teddy for å skille fra uvaner jeg har lært inn tidligere), og jeg har fått sterk bekreftelse på at spor er tingen for oss. Det har også gitt videre inspirasjon og lyst til å satse stort der :D 

Og Sjef har faktisk benyttet det å lukke dør til noe fornuftig. 
Eksen gikk ut på badet her i går, og døra var ikke helt igjen. Han setter seg ned, og Sjef dytter igjen døra når jeg sier det :D Flink gutt det :wub: 

Så bra med motivasjon og retning! Også så utrolig gøy at lukke dør kunne brukes i praksis! :lol:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...