Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

20. desember

Øvelse: Hoppe opp på vegg/tre

Ok, denne her ser jo bare søkkimponerende ut, ikke sant?! 

Jeg har ikke lært den inn selv, men synes denne videoen forklarer det på en bra måte:

Nå gleder jeg meg masse til å se begynnelsen på denne hos dere! Og til våren så skal det vel sitte, tror dere ikke? :D

• Like 2
Skrevet
21 minutter siden, Poter skrev:

20. desember

Øvelse: Hoppe opp på vegg/tre

Nå gleder jeg meg masse til å se begynnelsen på denne hos dere! Og til våren så skal det vel sitte, tror dere ikke? :D

Åff cårs!!! Lett som en plett :o 

Skrevet

Eh, ja, kanskje vi kan vise frem denne i julekalenderen 2017? ? 

Mye å gjøre nå frem mot jul, men vi får kose oss med noen kalenderluker i romjulen kanskje?

Skrevet
56 minutter siden, Siri skrev:

Åff cårs!!! Lett som en plett :o 

Haha, ja isipisi :P Nei, men å gå på ei plate med alle fire beina og evt. begynne å ha den litt opp mot veggen, det må vel de fleste få til?

4 minutter siden, Artemis skrev:

Eh, ja, kanskje vi kan vise frem denne i julekalenderen 2017? ? 

Mye å gjøre nå frem mot jul, men vi får kose oss med noen kalenderluker i romjulen kanskje?

Klart!

Skrevet

Her er det høljregn og kuling fremover til over nyttår påstår TV2, så spørs om vi kommer til å øve på dette i morgen :P

Skrevet
20 timer siden, Avani skrev:

Vi henger skikkelig etter i julestria her også, skal klare alle utfordringene men kanskje ikke før julaften :)

Ja, det er ikke lett å rekke over alt! Og når det gjelder adventskalenderen så er det helt greit :) Denne skal det ikke være noe stress med. Man tar det man rekker over :) Så kan det kanskje fungere som inspirasjon senere.

20 timer siden, *Kat84* skrev:

Her er det høljregn og kuling fremover til over nyttår påstår TV2, så spørs om vi kommer til å øve på dette i morgen :P

Her også! Skikkelig drittvær! Glatt og ekkelt ute og heller få plasser det er forsvarlig å trene. Men denne øvelsen skal jo ta tid, så vi får nok tidsnok sny og bedre føre :)

8 timer siden, Anette skrev:

*dra på monter og kjøpe plank * :P

Yey! Gleder meg til å se hva dere får til!

Jeg har ikke fått trent med Eine i dag for han er skikkelig dårlig i magen. Blodig diare og oppkast :hmm: Så han må få hvile. Men jeg har lyst å prøve på denne senere, om den ikke blir for hard for kroppen hans. Ser jo så dritkult ut, da!!

Skrevet
4 timer siden, Poter skrev:

Her også! Skikkelig drittvær! Glatt og ekkelt ute og heller få plasser det er forsvarlig å trene. Men denne øvelsen skal jo ta tid, så vi får nok tidsnok sny og bedre føre :)

Treninga stopper ikke opp fordi kalenderlukene ikke er mer ;) Så det som ikke er på plass til nå, og de grunnferdighetene som ikke har vært inne frem til nå skal trenes på videre :) 

Vi har hatt stor fremgang på å sitte bamse for eksempel(som jeg har omdøpt til Teddy for å skille fra uvaner jeg har lært inn tidligere), og jeg har fått sterk bekreftelse på at spor er tingen for oss. Det har også gitt videre inspirasjon og lyst til å satse stort der :D 

Og Sjef har faktisk benyttet det å lukke dør til noe fornuftig. 
Eksen gikk ut på badet her i går, og døra var ikke helt igjen. Han setter seg ned, og Sjef dytter igjen døra når jeg sier det :D Flink gutt det :wub: 

Skrevet
15 timer siden, *Kat84* skrev:

Treninga stopper ikke opp fordi kalenderlukene ikke er mer ;) Så det som ikke er på plass til nå, og de grunnferdighetene som ikke har vært inne frem til nå skal trenes på videre :) 

Vi har hatt stor fremgang på å sitte bamse for eksempel(som jeg har omdøpt til Teddy for å skille fra uvaner jeg har lært inn tidligere), og jeg har fått sterk bekreftelse på at spor er tingen for oss. Det har også gitt videre inspirasjon og lyst til å satse stort der :D 

Og Sjef har faktisk benyttet det å lukke dør til noe fornuftig. 
Eksen gikk ut på badet her i går, og døra var ikke helt igjen. Han setter seg ned, og Sjef dytter igjen døra når jeg sier det :D Flink gutt det :wub: 

Så bra med motivasjon og retning! Også så utrolig gøy at lukke dør kunne brukes i praksis! :lol:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...