Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

15. desember

Øvelse: åpne dør eller skuff

Nissens lille hjelper kan bidra med dette også! Et fint triks eller en nødvendighet som servicehund. Jeg foreslår kjøleskapet!

Jeg anbefaler å ha et tau eller et skjerf hengende på håndtaket som skal åpnes og at det kun er denne døren som skal åpnes. Den lærer altså ikke å åpne den med labbene.

Hunden bør kunne apport eller i hvert fall gripe over tau og holde fast. Om hunden kan drakamp funker det også veldig bra!

Knyt tørkleet fast i dørhåndtaket. Oppmuntre hunden til å ta tørkleet. Belønn for at den holder. Få den til å trekke litt i tørkleet, enten gjennom at du holder litt i andre enden sånn at det blir litt som en drakamp eller at du shaper den til å gjøre det. Den må ta så mye i som kreves for at kjøleskapsdøra skal åpne.

Vanskelighetsgrad:

• Åpne dør/skuff og deretter lukke den igjen
  • Få hunden til å hente julebrus i kjøleskapet og deretter lukke døra igjen etter seg

Nå kan du sitte i sofaen med beina høyt og få servert brus, hva er det ikke å like? :D

• Like 2
Skrevet

Kanskje jeg endelig får lokket fram gripevilje hos ham? 
Drakamp er det stort sett bare eksen som har med ham. Han skal jo være lydig med meg :lol: 

Skrevet

Han fikk til en gang før jeg i det hele tatt rakk å ha på plass godbitene! :DIkke filmet jeg heller... 

Så snart godbiter var på plass koplet hjernen hans target og dunket bare borti med snuten og så mer på godbitene enn noe annet. 

I morgen fortsetter jeg med å knytte Orbee ballen hans fast. Kanskje det frister mer. 

Pokker ta meg og den avlæringen på biting :lol:

Skrevet
På 14.12.2016 at 11:00 PM, Poter skrev:

Øvelse: åpne dør eller skuff

Nissens lille hjelper kan bidra med dette også! Et fint triks eller en nødvendighet som servicehund. Jeg foreslår kjøleskapet!

Ingen problem, her i huset har vi barnesikring på kjøleskapet :teehe:Men hun åpner med labben da.

• Like 1