Gå til innhold
Hundesonen.no

Når forekommer løpetiden for tisper?

Vala

Recommended Posts

Kanskje et dumt spørsmål. Men jeg har enten lest, eller blitt fortalt at tisper ikke har løpetid om vinteren. Ikke det at det akkurat er vinter fremdeles, men sånn som jeg forsto det, så får ikke tisper løpetid hvis det da ikke er virkelig vår eller sommer..... Men kan dette stemme? Sofus har vært helt på tuppa nå i noen dager. Umulig ute og virkelig umulig inne (kan vise til en meget sliten sofa, rester av datteren min sine leker, glidelåser osv...). Og når jeg plusser på pesing og asing på ham og "slikkingen" hans, så tyder det for meg at det er en tispe i strøket som har løpetid. Men, hvis dette ikke stemmer - hva i all verden er det da som "feiler" ham??

Kanskje dette er verdens dummeste spørsmål, men må bare spørre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et dumt spørsmål. Men jeg har enten lest, eller blitt fortalt at tisper ikke har løpetid om vinteren. Ikke det at det akkurat er vinter fremdeles, men sånn som jeg forsto det, så får ikke tisper løpetid hvis det da ikke er virkelig vår eller sommer..... Men kan dette stemme? Sofus har vært helt på tuppa nå i noen dager. Umulig ute og virkelig umulig inne (kan vise til en meget sliten sofa, rester av datteren min sine leker, glidelåser osv...). Og når jeg plusser på pesing og asing på ham og "slikkingen" hans, så tyder det for meg at det er en tispe i strøket som har løpetid. Men, hvis dette ikke stemmer - hva i all verden er det da som "feiler" ham??

Kanskje dette er verdens dummeste spørsmål, men må bare spørre ;)

Har jeg aldri tenkt over, men det stemmer nok ikke ;)

Saeta begynte sin første i jula, da vi var på Røros, og hvis ikke DET var vinter, da vet jammen ikke jeg ;) Var nede i mangeogtredve minus *brrr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle tre!!!

Dette var fantastisk å høre, jeg ble helt "stressa" over hvor stresset gutten min er. Og hvis det ikke hadde vært for at det kunne være løpetiden, så ville jeg blitt ekstra bekymret for ham ;-)

Når jeg finner ut hvor jeg har fått denne misinformasjonen fra, så skal jeg fortelle vedkommende (veterinær, eller venninne) et par sannhetens ord :P

Neida, men da vet jeg jo hva som foregår inne i hodet eh, dvs, kroppen til gutten for tiden.

Forøvrig, hele sofaen er nå blitt demontert, og det er dermed veldig lite sitteplasser i stuen. Og jeg tror videre at gutten ikke lenger er velkommen opp i en, når jeg får en "ny" sofa inn i hus.... snakker om å demontere møbler i ren frustrasjon, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...