Gå til innhold
Hundesonen.no

Når forekommer løpetiden for tisper?


Vala

Recommended Posts

Kanskje et dumt spørsmål. Men jeg har enten lest, eller blitt fortalt at tisper ikke har løpetid om vinteren. Ikke det at det akkurat er vinter fremdeles, men sånn som jeg forsto det, så får ikke tisper løpetid hvis det da ikke er virkelig vår eller sommer..... Men kan dette stemme? Sofus har vært helt på tuppa nå i noen dager. Umulig ute og virkelig umulig inne (kan vise til en meget sliten sofa, rester av datteren min sine leker, glidelåser osv...). Og når jeg plusser på pesing og asing på ham og "slikkingen" hans, så tyder det for meg at det er en tispe i strøket som har løpetid. Men, hvis dette ikke stemmer - hva i all verden er det da som "feiler" ham??

Kanskje dette er verdens dummeste spørsmål, men må bare spørre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et dumt spørsmål. Men jeg har enten lest, eller blitt fortalt at tisper ikke har løpetid om vinteren. Ikke det at det akkurat er vinter fremdeles, men sånn som jeg forsto det, så får ikke tisper løpetid hvis det da ikke er virkelig vår eller sommer..... Men kan dette stemme? Sofus har vært helt på tuppa nå i noen dager. Umulig ute og virkelig umulig inne (kan vise til en meget sliten sofa, rester av datteren min sine leker, glidelåser osv...). Og når jeg plusser på pesing og asing på ham og "slikkingen" hans, så tyder det for meg at det er en tispe i strøket som har løpetid. Men, hvis dette ikke stemmer - hva i all verden er det da som "feiler" ham??

Kanskje dette er verdens dummeste spørsmål, men må bare spørre ;)

Har jeg aldri tenkt over, men det stemmer nok ikke ;)

Saeta begynte sin første i jula, da vi var på Røros, og hvis ikke DET var vinter, da vet jammen ikke jeg ;) Var nede i mangeogtredve minus *brrr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle tre!!!

Dette var fantastisk å høre, jeg ble helt "stressa" over hvor stresset gutten min er. Og hvis det ikke hadde vært for at det kunne være løpetiden, så ville jeg blitt ekstra bekymret for ham ;-)

Når jeg finner ut hvor jeg har fått denne misinformasjonen fra, så skal jeg fortelle vedkommende (veterinær, eller venninne) et par sannhetens ord :P

Neida, men da vet jeg jo hva som foregår inne i hodet eh, dvs, kroppen til gutten for tiden.

Forøvrig, hele sofaen er nå blitt demontert, og det er dermed veldig lite sitteplasser i stuen. Og jeg tror videre at gutten ikke lenger er velkommen opp i en, når jeg får en "ny" sofa inn i hus.... snakker om å demontere møbler i ren frustrasjon, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...