Gå til innhold
Hundesonen.no

Omregistrere hund fra utlandet


Emilie
 Share

Recommended Posts

Jeg er litt over gjennomsnittet håpløs her. Jeg har en valp jeg enda ikke har fått omregistrert fra Islandsk Kennel Klubb til Norsk Kennel Klubb. Har alt av papirer her, men aner ikke hva som skal sendes hvor, om jeg skal fylle ut skjema og om det skal sendes pr email eller vanlig post. Jeg har gjort dette før, da fra SKK til NKK, men det er mange år siden og da sendte vi kjøpekontrakt og stamtavle i original til NKK. Men der er vel ikke slik lenger? Hjelp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Same som før :) eneste er fra noen land breves export pedigree og eierskap må fremkomme på stamtavlen eller eier papirer (sånn som NKK) 

Nederland må feks ha export stamtavle til Norge. Så jeg sitter venter på den nå for omregistrering selv om jeg har sen originale stamtavlen. 

Også kommer faktura på e-post. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Perfect Image skrev:

Aldri sendt med kjøpekontrakt men lagt bare stamtavle og eierbeviset/ export stamtavle i en konvolutt og sendt til nkk per sneglepost. Legger ved en gul lapp med medlesnr og epost men mulig unødvendig :) Tok 3 dager forrige gang før jeg fikk en epost med mulighet til direkte betalingslink:)

Takk! Så da er det kun stamtavle da (siden jeg står som eier der) som skal til NKK, i dette tilfellet? Eller har jeg misforstått? :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...