Gå til innhold
Hundesonen.no

Mental stimuli


newbie75
 Share

Recommended Posts

Groenendael, en av utstillingslinjer, og en av utstilling/bruks. 

En normal dag består som regel av hovedtur 1-2 timer, gjerne med litt innlagt trening på å gå pent i bånd, evnt noe godbitsøk og innkallingstrening. 1-2 dager i uken er vi på fellestrening lydighet, som regel rundt to timer (en hund trenes, den andre venter i bilen i mens, før vi bytter). 1-2 dager i uken er det sportrening, tar som regel 1-2 timer. De dagene vi bare går tur blir det gjerne litt trening på rolige øvelser inne i stua, spesielt om det er noe vi pirker på i lydigheten. Gutta er fornøyd med dette, men er som regel alltid klar for mer action :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, newbie75 skrev:

Kan du beskrive sportreningen dere gjør ? Godbitsøk, har du lagt ut noen på forhånd eller tar du det underveis ? 

Vi går IPO-spor, så det legges ut på forhånd på slåttemark. Sporstart med flagg, og hunden skal holde seg i sporkjernen, samt dekkmarkere på gjenstander underveis i sporet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg australsk kelpie så den regnes ikke som stor, men det er absolutt  to aktive individer. 

Hovedtur er alt fra 45 min til 2-3, alt avhengig av hva annet vi gjør den dagen. I tillegg til vanlige turer, går de med kløv, i trekk, sykler, samt ski og svømming alt etter årstid. 

Av trening er det veldig variabelt, vi trener litt rally lp, søk/smeller, feltsøk, lydighet og triks. Har trent spor tidligere men tiden (og tålmodigheten) strekker ikke til. Også trener og konkurrerer vi i agility. Noen dager blir det bare et enkelt "frokostsøk" i hagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 flat coated retrievere, normal dag:

5 min morgentur, 20-60 min formiddagstur (ikke meg, jeg er på jobb), enten ny lang tur eller trening på kvelden. Trening består enten av jakt eller lp. Alt fra 5 min hver, til 2 timer.  Begge tåler fint rolige dager, men da får de ofte et bein eller lignende. Ofte er det bare en som blir trent pr dag, den andre sitter i bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...