Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken raser er dette?


Renate Karlsen
 Share

Recommended Posts

2 minutter siden, Artemis skrev:

Var ikke så vanskelig å gjette når det står under nicket ditt til venstre her(hvis man sitter på pc). ?

 

Men ellers så synes jeg at man kan se begge rasene i hunden på bildet. ?

Det tenkte jeg ikke på en gang :P Men det var flere som ikke klarte det selv om det står under nicket mitt :) Det er få som faktisk ser på han at er de to rasene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Artemis skrev:

Enig, men synes at det var noe med hodet/uttrykket som fikk meg til å tenke labrador også. Men man blir jo kanskje påvirket av at fasiten står der da. :P 

Ja det er sant! Burde kanskje sett etter om fasisten var der :P Jaja, helt ny på denne gruppen så har ikke skjønt meg på alt ennå, prøver meg fortsatt frem :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

He he, ja fasiten står der. Men tenkte golden/lab med en gang. Den er nemlig klin lik nabobikkja, som er denne blandingen ;) Kan jeg spørre hvor gammel den er, og fra hvor?

Han er faktisk 8.5 år, så begynner å bli gammel, men ser ikke helt sånn ut. Er faktisk litt usikker på hvor han er fra med tanke på at han er omplasseringshund, men hvis eg husker riktig så fikk eg han fra nordhordaland! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Artemis skrev:

Enig, men synes at det var noe med hodet/uttrykket som fikk meg til å tenke labrador også. Men man blir jo kanskje påvirket av at fasiten står der da. :P 

Synes du? Jeg synes hodet/uttrykket er skikkelig golden. Munnvikende er hengende, slik de oftere er på golden. På labrador ser man mer av dette på de tyngste utstillingslinjene, men ideelt skal det ikke være droop slik som på goldenen. Snuten er formet veldig som golden for meg, med en stopp som er mer golden enn labbis.Det eneste som har noe labrador over seg er faktisk øynene, om jeg får si det ærlig :P

Her er en pen liten labbis til sammenlikning :P 

176877_10150528286490167_8280291_o.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Synes du? Jeg synes hodet/uttrykket er skikkelig golden. Munnvikende er hengende, slik de oftere er på golden. På labrador ser man mer av dette på de tyngste utstillingslinjene, men ideelt skal det ikke være droop slik som på goldenen. Snuten er formet veldig som golden for meg, med en stopp som er mer golden enn labbis.Det eneste som har noe labrador over seg er faktisk øynene, om jeg får si det ærlig :P

Her er en pen liten labbis til sammenlikning :P 

176877_10150528286490167_8280291_o.jpg

 

 

Hvis eg møter noen som ikke har peiling på hund så sier eg rett og slett at det bare er en svart golden slik at eg slipper å forklare hele greien! :P Men han ser ikke ut som så veldig labrador, og oppførelsen er ikke likt noen av rasene. Han er en unik lliten søting! <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Renate Karlsen skrev:

Hvis eg møter noen som ikke har peiling på hund så sier eg rett og slett at det bare er en svart golden slik at eg slipper å forklare hele greien! :P Men han ser ikke ut som så veldig labrador, og oppførelsen er ikke likt noen av rasene. Han er en unik lliten søting! <3 

 

Hahahaha, egentlig like greit :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Renate Karlsen skrev:

Han er faktisk 8.5 år, så begynner å bli gammel, men ser ikke helt sånn ut. Er faktisk litt usikker på hvor han er fra med tanke på at han er omplasseringshund, men hvis eg husker riktig så fikk eg han fra nordhordaland! :)

Å ja, da er det ikke noe slekt. Men vanvittig lik :) (bare hanhundpreget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...