Gå til innhold
Hundesonen.no

Tre spørsmål om div


muffe
 Share

Recommended Posts

Hei! har tre spm.

1. Valpen min nærmer seg 16 uker, og han har fra han var 11 uker vært alene hjemme, og det har gått over all forventing. - men jeg har da gått hjem i pausen min å luftet han :) Jeg syns jo det er veldig koselig :-) Men jeg har jo tenkt tanken på at det kanskje ikke er nødvendig, han holder seg jo hele natten og det hadde jo vært godt å fått en ordentlig pause ila arbeidsdagen. Hva tror dere om det? 

2. Noen dager har vi full fart fra vi kommer hjem til vi legger oss, og han er med på alt vi gjør, mens andre dager sånn som i dag feks. så kom valp og sambo og hentet meg på jobb, da fikk han hilse på ungene jeg jobber med, og han koste seg veldig :-) På turen hjem hilste han på en annen hund, samt naboene våre som han har møtt mange ganger før, og når vi kom hjem fikk han middag.. Både jeg og sambo er passe slitne etter en lang uke og arbeidsdag, så han lekte litt for seg selv, og nå ligger både valp og sambo og tar seg en lur.... DET jeg vil fram til, eller spørsmålet da.... kjeder han seg???? Altså, noen dager blir det litt som i dag, at vi tar det rolig hjemme... Er det kjedelig for en valp?? 

3. Han sover på soverommet sammen med oss enda...... hahah jeg vetikke hva som skjedde, vi hadde jo planlagt at han skulle flyttes ut på stua :-P men uansett, når jeg står opp tidlig så ender det alltid opp med at han våkner, og da blir han med meg på badet mens jeg ordner meg, også går vi alltid ut en tur etterpå så han kan få tisse.. MEN jeg lurer på om hvis han feks hadde sovet på stua, så ville han fått sovet enda lengre, og ikke "følt" at han måtte stå opp med meg???? At det er jeg som vekker han med alarmen min osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, muffe skrev:

Hei! har tre spm.

1. Valpen min nærmer seg 16 uker, og han har fra han var 11 uker vært alene hjemme, og det har gått over all forventing. - men jeg har da gått hjem i pausen min å luftet han :) Jeg syns jo det er veldig koselig :-) Men jeg har jo tenkt tanken på at det kanskje ikke er nødvendig, han holder seg jo hele natten og det hadde jo vært godt å fått en ordentlig pause ila arbeidsdagen. Hva tror dere om det? 

2. Noen dager har vi full fart fra vi kommer hjem til vi legger oss, og han er med på alt vi gjør, mens andre dager sånn som i dag feks. så kom valp og sambo og hentet meg på jobb, da fikk han hilse på ungene jeg jobber med, og han koste seg veldig :-) På turen hjem hilste han på en annen hund, samt naboene våre som han har møtt mange ganger før, og når vi kom hjem fikk han middag.. Både jeg og sambo er passe slitne etter en lang uke og arbeidsdag, så han lekte litt for seg selv, og nå ligger både valp og sambo og tar seg en lur.... DET jeg vil fram til, eller spørsmålet da.... kjeder han seg???? Altså, noen dager blir det litt som i dag, at vi tar det rolig hjemme... Er det kjedelig for en valp?? 

3. Han sover på soverommet sammen med oss enda...... hahah jeg vetikke hva som skjedde, vi hadde jo planlagt at han skulle flyttes ut på stua :-P men uansett, når jeg står opp tidlig så ender det alltid opp med at han våkner, og da blir han med meg på badet mens jeg ordner meg, også går vi alltid ut en tur etterpå så han kan få tisse.. MEN jeg lurer på om hvis han feks hadde sovet på stua, så ville han fått sovet enda lengre, og ikke "følt" at han måtte stå opp med meg???? At det er jeg som vekker han med alarmen min osv. 

1. Godt mulig han kan holde seg, men synes uansett du burde fortsette å lufte han midt på dagen. Han er fortsatt veldig ung og hunder er flokkdyr, det er rett og slett lenge å skulle være alene en hel dag for en så liten tass. Og det er ikke sikkert han holder seg heller, det er forskjell på dag og natt, jeg holder meg stort sett hele natten jeg også, men må gjerne på do flere ganger ila en arbeidsdag. Kommer nok litt an på hvor mye de sover og hvor tungt de sover, og evt hvor mye de drikker osv.

2. De trenger absolutt ikke full fart hele tiden hver dag, noe bør de jo få de fleste dager, men man trenger liksom ikke 3 timer med ting som skjer hver dag nei :) Og noen rolige dager fra tid til annen blir det nok på alle hunder, det er vell nesten ikke til å unngå, mulig det kan være kjedelig, men det tåler de innimellom. Å få være med å gå til og fra, samt hilse på barn og hund høres ut som en helt grei litt rolig dag det, som valpen helt sikkert er ganske fornøyd med. Egentlig bare fint at de venner seg på sånt med en gang.

3. Valpen våkner nok uansett ja når det livner til rundt den, ettersom han er såpass ung enda og allerede er såpass lenge alene mens dere er på jobb så ville jeg personlig fortsatt å ha han på soverommet om natten en stund til. Og ellers så er det vell bare fint at den får våkne å være med på det som skjer før dere drar, så får den liksom strekt litt på bena og vært litt i aktivitet før den på nytt skal legge seg og sove når dere drar på jobb :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...