Hjemme-alene-trening med valp
-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
Kjenner/vet du om noen som har en hundevant katt du kunne testet med? Evt. se etter omplasseringskatt som er vant til hund?
-
Jeg kjenner ingen som vil ha katt så har ikke backup enn det å selge katten på Finn og det ønsker jeg selvfølgelig ikke. Er det dumt da?
-
Jeg tenker det viktigste er å snakke med både hundefolk og kattefolk som har erfaring og legge en god plan for tilvenning og samhold. Noen katter og hunder blir gode venner med riktig tilvenning, noen tolererer hverandre. Går det ikke etter noen måneder må man kanskje vurdere omplassering, tenker jeg. Greit å ha en backupplan. Kjenner du noen i familien kanskje som vurderer katt og vil være backup f.eks.? Flere hunder kan nok lettere trigge hverandre og bli litt mer jobb, men det kommer igjen an på invidene og rasen. Når det gjelder katter og pynteting så er det nok også både individ og en treningssak. Hvis katten har nok aktivisering ellers så er det nok mindre fare for inventaret.
-
Hunden har nok jaktinstinkt på smågnagere som mus. Er det da dumt å kjøpe katt men de er jo mye større?
-
Men det blir sikkert noe annet å få katt inn på hundenes sitt territorium. De har vært på besøk til folk med katt og gått bra. Tar hundene da å flokker seg sammen sånn at det blir flere mot en katt? De er ofte tøffere sammen.
-
-
Nylig opprettede emner
Recommended Posts