Gå til innhold
Hundesonen.no

Dominant valp?


pixiegirl

Recommended Posts

Foreldrene min har en 7 år gammel boxer, og jeg har nylig fått en fransk bulldog tispe (4 mnd). Jeg er på besøk hjemme hos foreldrene mine hver dag med valpen (har vært det siden jeg fikk henne) sånn at hun skal venne seg til at det er litt liv og røre rundt henne, og ikke bare oss to.

Det jeg lurer på er forholdet mellom de to hundene. De er venner og leker mye sammen. Selv om boxeren er 7 år er han en ekte boxer som elsker å herje, noe de to gjør ganske ofte. Han er en kjempesnill hund som finner seg i alt, noe en voksen hund skal når det gjelder valper.

MEN valpen er litt 'bøllete' av seg, og virker som hun er veldig til å tøffe seg. Hun bjeffer skarpt og jager boxeren når han nærmer seg buret hennes (hun gjemmer ofte ting under teppet--ikke det at boxeren hadde nådd det siden han bare får hodet inn), hun skal ofte drikke vann fra samme skåla som han når han gjør det, og da trekker han seg litt tilbake. Hun hopper opp i kurven hans, og da spretter han som regel fort ut. Han har lekt med henne siden vi fikke henne, og er derfor litt skeptisk fordi hun som valper flest var ganske uforsiktig når det gjaldt biting. Hun kunne slikke han på øret ene sekundet for så å bite til, og det likte han selvfølgelig ikke noe særlig.

Valpen er som valper flest ikke veldig hensynsfull. Hun hopper på og vil leke selv når boxeren ikke vil, og tar som regel ikke hans "nei" for et svar.

Som sagt så er dette første gang jeg har to hunder, og vet ikke om dette er vanlig eller ikke, og hva jeg eventuelt bør gjøre. Vi er nøye med å ikke gi boxeren mindre oppmerksomhet enn før, noe som går veldig greit. Jeg vil bare passe på at begge hundene mine har det bra. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du,vi snakket litt på Canis om du husker?Har fått min lille Fralle nå.og har tenkt litt på de samme tingene som deg.Har sett at de er litt fekke disse frallenen,og det er mye de voksne hunden må tåle fra dem.

Jeg prøver å forebygge litt med å gå inn å stoppe valpen om det blir for mye for voksen hunden,men jeg tenker også at hundene må ornde opp litt selv av og til.Har skrevet et innlegg lengere opp som heter Dårlig hunde språk,men ser jo nå at min boer gjør de rette tingene:)

Jeg vil jo ikke at det skal bli et stress for hunden vi har fra før.Jeg passer på at valpen ikke plager boerern min når han sover og spiser.

Litt ot..Herregud for en utrolig morsom og sjarmerende rase den franske bulldogen er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som vår hvite boxer Ben, han lar de to små jentene gjøre akurat som de vil med han. De henger i øra hans og etter han i bena. og han sier aldri ifra. Han lar de ta mat fra matskåla hans tilogmed.

Da buffy var valp, så flytta han seg fra matskåla, sånn at hun fikk tatt fra han maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin! Likte spesielt bilde nr. 2: den store hunden står bak og passer på. ;) Det første bildet var jo også kjempesøtt. Jeg måtte ha vært rask hvis jeg skulle få til et sånt bilde, for boxeren vår ligger ikke lenge i ro når valpen kommer bort til han. Han er litt usikker på om hun skal bite, selv om hun har bedret seg veldig.

Fine pøblete valper. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...