Gå til innhold
Hundesonen.no

Når røntge

Recommended Posts

Skrevet

har en bc på 1 år og 1mnd, og har da planer om å røntge han. Men når syns dere her inne at man skal det? Hører liksom forskjellig, noen sier 1 år, noen 18 mnd, og andre 2 år... så er jo litt usikker :unsure:

Skrevet

Jeg har hørt at man helst ikke skal gjøre det før hunden er 15- 18mnd, men det kommer jo an på når hunden er utvokst :blink:

Skrevet

Ok, tenkte at jeg skulle gjøre som dyrlegen og oppdretter sa jeg.. noen spes grunn t at du venter Ricco? er det for å være helt sikker på at de er ferdig vokst?

Skrevet

Ok, tenkte at jeg skulle gjøre som dyrlegen og oppdretter sa jeg.. noen spes grunn t at du venter Ricco? er det for å være helt sikker på at de er ferdig vokst?

ja det er derfor. kan jo si at i Sverige så gjer de det på samme måten. Venter til hundene er rundt 18 mnd.

Skrevet

Oppdretteren min mener man burde vnte til hunden er mellom 18 mnd og 2 år. Jo lenger man venter, jo sikrere blir jo resultatet.. :)

Skrevet

Skal vente til Diego er 2 år, samme med Cody.

Men spesielt Diego pga han er så pass tungt bygd.

Ricco, så du Chipper Chanita samtidig som du røntger?

Skrevet

Skal vente til Diego er 2 år, samme med Cody.

Men spesielt Diego pga han er så pass tungt bygd.

Ricco, så du Chipper Chanita samtidig som du røntger?

Ja, jeg tar alt på en gang.

Skrevet

Ja, jeg tar alt på en gang.

Men du kan jo ikke stille ut en uchippet hund?

I valpeklassen kan du, men ikke når Chanita blir junior.

(Cody er heller ikke Chippet enda)

Skrevet

Jo, det har jeg gjort med alle mine. De to siste hannene fikk stempel i øret, og det blei og gjort i forbindelse med røntgen.

Men jeg begynte å lure nå, så jeg såg i papirene igjen... Goshi vart chippet når hun var 16 mnd, og Chanita er allerede chippet.. hun ble det samtidig som hun fikk valpesprøyte..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...